English

گودرزی خبر داد؛

پیش بینی بارش باران در ۶ استان/ دمای هوای کاهش می یابد

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از بعد از ظهر دوشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، جنوب کرمان، برخی نقاط هرمزگان، اردبیل و خراسان شمالی رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی بارش باران در 6 استان/ دمای هوای کاهش می یابد

به گزارش خبرگزاری موج، فریبا گودرزی، کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور گفت:‌ امروز (12 مرداد) در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد در برخی ساعات، وجود دارد.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: امشب در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، غرب خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب کرمان، برخی نقاط هرمزگان و جنوب فارس، رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش بادهای شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بعد از ظهر فردا و اوایل فردا شب در جنوب سیستان و بلوچستان ،جنوب و غرب کرمان، جنوب فارس، برخی نقاط هرمزگان، ارتفاعات آذربایجان غربی، ارتفاعات اردبیل و برخی مناطق خراسان شمالی رگبار و رعد و برق به صورت پراکنده گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا در استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده و خفیف پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی اظهار داشت: از بعد از ظهر دوشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، جنوب کرمان، برخی نقاط هرمزگان، اردبیل و خراسان شمالی رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از بعد از ظهر دوشنبه و روز سه شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی ضمن کاهش دما در نیمه شمالی کشور به ویژه استان‌های ساحلی و اردبیل، بارش‌ها در سواحل خزر آغاز می‌شود و تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی تأکید کرد: روز دوشنبه شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان و غرب مازندران خواهد بود که ‌سیلابی شدن مسیل‌ها در این دو استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سه روز آینده در زابل ‌گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود ‌گفت: روز چهارشنبه ‌افزایش سرعت وزش باد با احتمال طوفان شن و خاک در نیمه شرقی کشور ‌پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی با اشاره به اینکه دریای عمان و شرق خلیج فارس همچنین قسمت‌های مرکزی خلیج فارس، در دو روز آینده مواج‌ است، گفت: آسمان تهران امشب صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دمای تهران ۳۹ درجه است.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی بیان کرد: همدان، شهرکرد و اردبیل امروز با کمینه دمای ۱۶ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان بودند و اهواز بین مراکز استان گرم ترین دما را داشت و به بیشینه دمای ۴۹ درجه رسید و پس از آن قم با بیشینه دمای ۴۵ درجه گرم‌ترین مرکز استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه