English

خیزش گرد و خاک در شرق کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش کیفیت‌ هوا در چهارکلانشهر، وزش باد و خیزش گرد و خاک در نواحی شرق و جنوب شرق کشور و کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور خبر داد.

خیزش گرد و خاک در شرق کشور

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان اعلام کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲۴ ساعت آینده در شرق اردبیل، گیلان و شمال خراسان رضوی ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

وی افزود: در سایر مناطق کشور طی سه روز آینده جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی تهران، کرج، اراک و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه اظهار کرد: طی دوشنبه و سه شنبه (۲۳ و ۲۴ اسفندماه) در نواحی شرق و جنوب شرق کشور وزش باد و خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود و در نواحی شمال شرق و شرق کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جمعه (۲۷ اسفندماه) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش باران و برف در کل نوار غربی و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان شنبه (۲۸ اسفندماه) ضمن تقویت سامانه بارشی در دامنه‌های زاگرس، بارش در مناطق ذکر شده ادامه خواهد داشت و طی بعد از ظهر چهارشنبه و روز پنجشنبه در اردبیل و غرب سواحل دریای خزر وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۴ اسفندماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۱ و برای روز  چهارشنبه (۲۵ اسفندماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ اسفند ماه) بندرعباس با دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان با دمای ۸- و ۴- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه