English

علی اصغر عنابستانی در گفتگو با خبرگزاری موج:

گلایه‌ نماینده سبزوار از صف‌های طولانی پشت درب مطب‌ها/ پزشک متخصص در ۴۰۰ کیلومتری برخی روستاها است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از کمبود پزشک در کشور انتقاد کرد و گفت: مسئولان متولی باید تدابیر ویژه‌ای برای برون رفت از این معضل بیاندیشد.

گلایه‌ نماینده سبزوار از صف‌های طولانی پشت درب مطب‌ها/ پزشک متخصص در ۴۰۰ کیلومتری برخی روستاها است

علی اصغر عنابستانی، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، با انتقاد از کمبود پزشک در بسیاری از مناطق محروم، گفت: این معضل تاجایی پیش رفته است که حتی در شهرهای بزرگ که به ظاهر با کمبود پزشک مواجه نیستیم اما باز هم شاهدیم که مردم برای رفتن به مطب یک پزشک متخصص باید نوبت‌های چند ماهه گرفته و مدت زمان زیادی منتظر بمانند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: مشکل مذکور در کلانشهرهایی مانند مشهد و تهران هم به چشم می‌خورد که این مسئله نشان می‌دهد تعداد پزشکان جواب گوی نیاز کشور نیست، حتی مطب پزشکانی که چندان نام‌آور و معروف نیستند هم با صف‌های طولانی بیمار مواجه است.

رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه مردم باید مدت زمان زیادی در مطب پزشکان زمان صرف کنند تا معاینه شوند، افزود: در شرایطی که حرکت جامعه به سمت جلو و پیشرفت است، نباید وضعیت حضور پزشکان در مناطق مختلف کشور به این شکل باشد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای و جوین در مجلس یازدهم، گفت: در بسیاری از روستاهای حوزه انتخابیه بنده، پزشک عمومی برای حضور در خانه‌های بهداشت کم است و پزشک متخصص نیز فقط در برخی رشته‌ها، آن هم در مراکز استان‌ها وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در ۳ شهر از ۵ شهر بزرگ سبزوار و اطراف آن، هیج وقت پزشک متخصص حضور ندارد و فقط در یک الی دو رشته مثل متخصص داخلی، شاهد حضور پزشک هستیم.

عنابستانی گفت: متاسفانه به علت نبود پزشک متخصص، مردم باید به سبزوار و بعضا به مشهد بروند و حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر را طی کرده و هزینه زیادی بپردازند تا به پزشک متخصص دسترسی پیدا کنند.

 

بیشتر بخوانید:

آمار فاجعه بار حضور پزشکان در ٢٣ استان کشور

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: مسئولان متولی در حوزه سلامت باید برای کمبود پزشک متخصص و حتی پزشک عمومی برنامه‌ریزی و تصمیمات ضرب‌العجلی را اتخاذ کنند، در این میان اگرچه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت ورودی پزشکی به مدت ۵ سال گام مثبتی به شمار می‌رود اما کافی نیست چراکه میزان اندک افزایش ظرفیت آن هم برای چند سال محدود، نیاز ما را برطرف نمی‌کند لذا باید با سرعت بیشتری برای حل این مشکل حرکت کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت به کارگیری راهکارهای تشویقی برای حضور پزشکان در مناطق محروم، افزود: در حال حاضر چنین مزیتی‌ وجود ندارد و درحال حاضر ساختار نظام بهداشت و درمان ما به نفع پزشکان در بخش خصوصی است؛ متاسفانه پزشکان بخش دولتی حقوق مکفی نداشته و لذا انگیزه‌ای برای رفتن به منطقه محروم را نیز ندارند.

نماینده سبزوار در مجلس ادامه داد: برای برون رفت از این مشکل، باید مالیات بیشتری از پزشکان بخش خصوصی به نسبت بخش دولتی اخذ شود تا پزشکان نیز با رغبت بیشتری به مناطق محروم بروند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه