English

آصفری در گفتگو با خبرگزاری موج:

وزارت بهداشت تمایلی به تسهیل در مسیر ورود پزشکان متخصص به شهرستان‌ها و مناطق محروم ندارد

نماینده مردم اراک در مجلس به بیان توضیحاتی درباره کمبود پزشک متخصص در شهرستان حوزه انتخابیه خود پرداخت.

وزارت بهداشت تمایلی به تسهیل در مسیر ورود پزشکان متخصص به شهرستان‌ها و مناطق محروم ندارد

محمد حسن آصفری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، درباره معضل کمبود پزشک متخصص در کشور و مخصوصا شهرستان‌ها گفت: در اراک با کمبود پزشک متخصص مخصوصا در حوزه زنان و زایمان، ناباروی و دندان پزشکی مواجه هستیم و متاسفانه شهرهایی مانند خنداب، کمیجان و حتی اراک، پزشک متخصص ندارد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشخص نیست که چرا وزارت بهداشت مایل نیست نسبت به تسهیل در مسیر ورود پزشکان متخصص به شهرستان‌ها و مناطق محروم اقدام کند درحالی که با حضور پزشک متخصص، مسائل و مشکلات درمانی مردم مناطق محروم دنبال خواهد شد اما گویا این وزارتخانه به دلیل تعارض منافع یا موارد دیگر چنین تمایلی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه به‌رغم تصور بسیاری از سیاست‌گذاران، سرانه‌ی پزشک در کشور ما در مقایسه با برخی کشورها بسیار پایین‌ است، افزود: برای مثال در مقایسه‌ی سرانه پزشک، بین ایران با کشورهای گروه ۲۰، به ازای هر ۱۰ هزار نفر، ۱۱/۷ پزشک در ایران وجود دارد اما در بسیاری از کشورهای پیشرفته از نظر نظام سلامت، این عدد بالای ۳۰ یا ۴۰ است.

بیشتر بخوانید:

انتقاد از لابی‌بازی‌هایی که نظام سلامت را با چالش مواجه کرد/ چرا وزارت بهداشت با افزایش ظرفیت پزشکان مخالف است؟

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، با بیان اینکه حتی در روستاهای بزرگ و پر جمعیت اراک نیز پزشک عمومی ماهی یک بار مراجعه می‌کند، گفت: این درحالی است که اصلا پزشک متخصص نداریم که بخواهد به این شهرستان مراجعه کند.

آصفری افزود: حتی در شهرستان‌های ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر جمعیت در اراک نیز یک پزشک متخصص هم وجود ندارد و مشکل جدی در این زمینه داریم که می‌طلبد وزارت بهداشت ورود جدی داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه