English

بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش ابر و بارش برف و باران و وزش باد در بیشتر نقاط کشور خبر داد.

بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی در کشور اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی چهارشنبه (۲۷ بهمن‌ماه) در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل، بارش باران و برف و در آذربایجان شرقی، بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز تهران و همچنین در شمال استان‌های همدان و مرکزی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

وی افزود: پنجشنبه(۲۸ بهمن‌ماه) در سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های گیلان، زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 به گفته ضیاییان در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور، افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: جمعه (۲۹ بهمن‌ماه) بیشتر نقاط کشور جوی پایدار خواهند داشت و از بعدازظهر روز شنبه (۳۰ بهمن‌ماه) با ورود سامانه بارشی ابتدا در مناطق شمال غرب و غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی بارندگی آغاز می‌شود.

وی ضمن اشاره به  بارندگی و وزش باد شدید در روزهای آینده گفت: روز یکشنبه (اول اسفندماه) با تقویت و نفوذ بیشتر این سامانه در نیمه‌غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل غربی دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز کشور بارندگی و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان پنجشنبه و جمعه (۲۸ و۲۹ بهمن‌ماه) ارتفاع موج در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۸ بهمن ماه) نیمه ابری تا ابری و گاهی وزش باد و در بعضی ساعت‌ها همراه با غبارمحلی با حداقل دمای 5 و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و برای روز جمعه (۲۹ بهمن ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با غبارمحلی با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ بهمن ماه) بندرعباس با دمای ۲۶ و ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای ۷- و ۶-درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه