English

پیمان باقری در گفتگو با خبرگزاری موج:

لزوم برخورد دستگاه قضایی با افرادی که از تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بستر حریم رودخانه‌ها چشم‌پوشی کردند

یک وکیل پایه یک دادگستری، بر لزوم برخورد دستگاه قضایی با افرادی که از تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بستر حریم رودخانه‌ها چشم‌پوشی کردند، تاکید کرد.

لزوم برخورد دستگاه قضایی با افرادی که از تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بستر حریم رودخانه‌ها چشم‌پوشی کردند

پیمان باقری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، با اشاره به اقدام قوه قضاییه در تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه ها، گفت: در اجرای سند تحول قضایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه نیز قرار گرفت بحث ساخت و سازهای غیر مجاز و برخورد با متجاوزان به حقوق عامه بود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای درست سند تحول قضایی باعث رضایتمندی عموم از عملکرد قوه قضاییه خواهد شد، ادامه داد: در راستای تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز ، قوه قضاییه ابتدا از خود شروع کرد و ساختمان قدیمی این دستگاه را که قبل از انقلاب در حریم و بستر رودخانه احداث و جز اموال دستگاه قضایی نیز محسوب می شد، مورد تخریب قرار داد.

این وکیل دادگستری بیان کرد: اقدام مذکور از سوی دستگاه قضایی، بسیار مهم و ارزشمند بود چراکه در راستای دفاع از حریم و اراضی ملی تلقی می شد.

وی با تاکید بر اینکه عزم و جدیت دستگاه قضایی در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز نباید مقطعی و کوتاه باشد، یادآور شد: در زمان تصدی گری آیت الله رئیسی در منصب دستگاه قضایی، در استان های گیلان و مازندران نیز برخوردهای خوبی صورت گرفت که در دوره حجت الاسلام والمسلمین اژه ای، این روند ادامه پیدا کرد.

باقری ادامه داد: تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز در بستر رودخانه ها می تواند برای متجاوزان به حقوق عامه و دستگاه های مربوطه درس عبرتی باشد که بدانند تخلفات آنها قطعا با ورود جدی دستگاه قضایی همراه خواهد بود و در این مسیر، قوه قضاییه با هیچ گروهی مماشات نخواهد کرد.

این وکیل دادگستری با تاکید بر ضرورت برخورد جدی قوه قضاییه با مباشران جرم و افرادی که در تخریب اراضی زراعی و تصرفات اراضی ملی چشم پوشی کردند، گفت: بی توجهی آنها موجبات احداث غیرمجاز و تجاوز به حریم رودخانه و دریا را فراهم کرده است لذا آنها نیز برای خسارتی که به منابع و منافع ملی وارد کرده اند باید پاسخگو باشند و لذا قوه قضاییه باید در برنامه بعدی خود به این امر ورود کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه