English

مهدی قلی‌پور در گفتگو با خبرگزاری موج:

تاکید بر ضرورت برخورد قضایی با فساد برخی آقازاده‌ها و بهره‌مندی آنها از رانت‌های مختلف

یک حقوقدان و استاد دانشگاه، بر ضرورت برخورد قضایی با فساد برخی آقازاده‌ها تاکید کرد و گفت: بروز این معضل، مشکلات زیادی را برای کشور به وجود آورده است.

تاکید بر ضرورت برخورد قضایی با فساد برخی آقازاده‌ها و بهره‌مندی آنها از رانت‌های مختلف

مهدی قلی‌پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد اقتصادی ، افزود: در دوره مدیریتی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، گام‌های مثبتی برای خدمات‌رسانی به مردم، برخورد با فساد و رسیدگی به وضعیت تظلم خواهان، برداشته شد که این اقدامات، ادامه دهنده مشی و برنامه‌های ریاست قبلی عدلیه در حوزه سند تحول قضایی از جمله رسیدگی به پرونده دانه درشت‌ها و رسیدگی به مفاسد اقتصادی کلان است.

وی ادامه داد: امروزه جامعه ما با مطالبه‌گری، خواهان نتیجه سریع در رسیدگی به پرونده‌های کلان اقتصادی و برخورد با فساد دانه درشت‌ها در بخش‌های مختلف مدیریتی کشور هستند و در این راه باید اطلاع‌رسانی شفاف نیز صورت گیرد.

این حقوقدان با تاکید بر ضرورت فسادزدایی در بدنه دستگاه قضایی، گفت: اگرچه قضات دستگاه عدلیه، افراد سالم، تلاش‌گر و پاکدستی هستند اما فساد حتی یک نفر در بدنه دستگاه قضایی، زیبنده نیست؛ لذا امیدواریم خط مشی گذشته در برخورد با فساد احتمالی در این مجموعه، با قاطعیت و سرعت عمل همراه باشد.

قلی پور تصریح کرد: بدون شک به سرانجام رسیدن تحولات قضایی در مسیر صحیح، باعث پیش‌برد برنامه‌های قوه قضاییه خواهد شد، لذا به نظر می‌رسد رسیدگی به پرونده‌های قضات و کارمندانی که دارای پرونده هستند یا در انجام اعمال مفسدانه شریک بودند، مطالبه اصلی مردم باشد.

این استاد دانشگاه، بر لزوم برخورد با برخی آقازاده‌ها و استفاده آنها از رانت‌های مختلف، تاکید کرد و گفت: مبارزه با فساد برخی آقازاده ها، باید به طور جدی در دستور کار دستگاه قضا قرار گیرد چراکه گاها این افراد در حوزه‌های مختلف از جمله دارو، مافیا تشکیل داده و با بهره‌مندی از رانت‌های مختلف، مشکلاتی را برای کشور ایجاد می‌کنند.

قلی پور ادامه داد: برخورد قاطع با آقازاده‌های مافیایی، علاوه بر بازدارندگی جرم، سبب شکوفایی بیش از پیش و ارتقای دستگاه قضایی در کشور می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه