English

به مناسبت ۱۲فروردین؛

جشن ملی پرچم با حضور شهردار تهران برگزار شد

هشتمین مراسم جشن ملی پرچم به مناسبت ۱۲فروردین، روز جمهوری اسلامی با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران برگزار شد.

جشن ملی پرچم با حضور شهردار تهران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، هشتمین مراسم جشن ملی پرچم به مناسبت ۱۲فروردین، روز جمهوری اسلامی با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، حسین نظری معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران، سید محمد حسین حجازی مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد و جمعی از سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف به همراه اجرای قطعات ملی و میهنی محمد معتمدی در «باغ هنر» واقع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار شد.

در این مراسم شهردار تهران با بیان اینکه پرچم و‌ سرود هر ملت، نشانگر آرزوها، آرمان‌ها و مکنونات قلبی آن ملت است گفت: امروز به بهانه روز جمهوری اسلامی ایران در جشن ملی پرچم حضور پیدا کردیم. روزی که شاهد رفراندم مردمی بودیم. اگر از انقلاب ۱۷۸۹ فرانسه به عنوان منشا تمدن غربی یاد می‌شود؛ اگر از انقلاب اکتبر روسیه ۱۹۱۷ به عنوان شکل‌گیری یک قطب جدید در جهان یاد می‌شود؛ انقلاب اسلامی نیز از جمله انقلاب‌های بزرگ جهانی است که اثرات آن را در حال حاضر می‌توان مشاهده کرد.

زاکانی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی با رفراندم مردمی تشکیل شد ادامه داد: ۱۲ فروردین یوم‌الله نام‌گزاری شد و توانست پرونده ۲۵۰۰ ساله ستم‌شاهی را بسته و پرونده جدیدی که بر پایه مردم‌سالاری دینی و اسلام است را به وجود آورد.

شهردار تهران ادامه داد: شعار‌های این نظام اسلامی ماندگار است، مردم در دوره انقلاب اسلامی شعار استقلال و آزادی را سر می‌دادند و توجه به عدالت، معنویت و پیشرفت نیز مقصود مردم بود؛ این موضوعات ۴۳ سال مورد تاکید بوده و با این تاکید و اصرار مردم، این مسیر با وفاداری به آرمان‌ها طی شد. البته این تاکید خواست کسانی که به دنبال سلطه بر دیگران هستند، نیست.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران تحت تحریم و تهدید قرار دارد با این وجود همچنان انقلاب اسلامی در مدار خود در حرکت است گفت:  امروز با افتخار در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که شروع یک اوج گرفتن مجدد است و سال ۱۴۰۱ که سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری شده نیز یک نقطه آغاز است که در عرصه موجودیت انقلاب اسلامی با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها خواهد بود.

شهردار تهران در ادامه سخنرانی خود از کشورهای دوست خواست تا دست دوستی و تعامل با کشور ایران دراز کرده و گفت: ایران با تمام وجود آماده است در تعامل با سایر کشورها دست دوستی دراز کند و این پیوستگی تاریخی و تمدنی را با سایر کشورها به اشتراک بگذارد.

به گفته زاکانی در چهل و سومین سال از سالگرد روز جمهوری اسلامی ایران دور هم جمع شده‌ایم تا با افتخار راه طی شده را مرور کنیم و به جشن بپردازیم و پیام دوستی، شادی، نشاط و همبستگی را برای سایر ملل داشته باشیم و آرزو کنیم تمام ملت‌های کره خاکی در سرنوشت خود مشارکت داشته باشند و با حضور گسترده‌شان صاحب نیکبختی، بزرگی و عظمت کشورها و ملت‌ها باشیم.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه اراضی عباس‌آباد به عنوان نگین سبز کلان شهر تهران به دلیل خدماتی که ارائه می‌دهد، یکی از کانون‌های گردشگری شهری و خدمات فرهنگی در پایتخت ایران محسوب می‌شود‌ افزود: این مجموعه که سالیانه میزبان میلیون‌ها گردشگر ایرانی و خارجی است توجه ویژه ای به همکاری‌های بین المللی دارد و به عضویت سازمان جهانی گردشگری نیز در آمده است؛ امروز در سالروز برگزاری همه پرسی باشکوه جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم که میزبان سفرا و نمایندگان سیاسی کشورهای مختلف جهان هستیم.

حجازی با بیان اینکه مردم در مدیریت شهری نقش آفرینی و جایگاه ویژه‌ای دارند ادامه داد: «با توجه به تاکید شهردار تهران تمامی برنامه‌های مجموعه اراضی عباس آباد با تحقق مشارکت مدنی و سیاستگذاری‌های مربوطه اجرا می‌شود. به رغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه، امید به آینده روشن و پیروزی بزرگ ایران، پیام مشترک ایرانیان به جهانیان است؛ بر همین اساس برای ایجاد ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری با مجموعه‌های متناظر در دیگر کشورها آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.

در ادامه این مراسم از مادر شهید مجید مسگر تهرانی که پیکر پاک فرزند شهیدش به تازگی تفحص شده و همچنین جواد فروغی مدال آور المپیک توکیو تقدیر شد و مجید اخشابی نیز به اجرای قطعه‌ای پرداخت. ضمن اینکه  قطعات ملی و میهنی محمد معتمدی با همراهی ارکستر نیز به اجرا درآمد.

در پایان هشتمین مراسم «جشن ملی پرچم» نیز در «دریاچه هنر» مراسم نورافشانی نیز انجام گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه