English

احمد محمودزاده بیان کرد؛

پیشنهاد تشکیل نظام جامع مشارکت ها در وزارت آموزش و پرورش

سرپرست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش پیشنهاداتی به منظور ارتقای عملکرد شوراهای آموزش و پرورش ارائه کرد و گفت: یکی از پیشنهادات، طراحی نظام جامع مشارکت‌هاست. در راستای وحدت رویه، اجرای سندتحول بنیادین و تسهیل حضور سمن‌ها و خانواده‌ها و احصای موقعیت‌های هم افزا نیازمند تدوین نظام جامع مشارکت‌ها در آموزش و پرورش هستیم.

پیشنهاد تشکیل نظام جامع مشارکت ها در وزارت آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری موج، احمد محمودزاده در "همایش بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش" که در وزارت کشور برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش که تجلی اراده عمومی مردم برای مشارکت در امر تعلیم و تربیت است گفت: ۶۸۴ شورای آموزش و پرورش در ۷۲۸ منطقه آموزش و پرورش، منشاء اتخاذ بیش از ۲۷ هزار تصمیم اثرگذار و پربرکت در زمینه های آموزش و پرورشی شده‌اند.

وی افزود: از رهگذر مصوبات شوراها، بسیاری کاستی‌های مدارس برطرف شده و همچنین به ارتقای فرایندهای تعلیم و تربیت کمک شده است.

سرپرست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با ارزیابی به عمل آمده در سه حوزه دبیرخانه‌ای، سیاستگذاری و حمایتی و مالی، چهار استان همدان، کرمانشاه، ایلام و شهرستان‌های تهران برگزیده شده‌اند که امروز از آنها تجلیل می شود.

محمودزاده با اشاره به جایگاه شوراهای آموزش و پرورش در اسناد بالادستی گفت: نیازمند آن هستیم برای بهره برداری از مشارکت‌های عمومی از شوراهای آموزش و پرورش به عنوان قرارگاه اصلی تحقق منویات رهبری و سیاست‌های بالادستی نام ببریم، این شورا با اهدافی چون بهره‌گیری از نهادهای مختلف، تمرکززدایی، تسهیل در فرایندهای اجرایی و ایجاد منابع مالی پایدار تصویب شده، اما به دلایلی اکنون از پویایی لازم برخوردار نیست، برخی قوانین مغفول مانده و یا در تعارض با قوانین جدید و منسوخ شده در رنج است.

سرپرست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین، تکالیفی برای ما درنظر گرفته است و با توجه به رویکرد مردمی شدن و فرابخشی شدن شوراها، پیشنهاداتی ارائه می‌دهم گفت: نخست بازنگری و اصلاح قانون شوراهای آموزش و پرورش است. برخی مفاد قانون موجود با تصویب برخی قوانین و دستورالعمل‌ها یا نقض شده یا با قوانین دیگر در تعارض است یا مغفول مانده و نیازمند اصلاح است.

وی افزود: پیشنهاد دوم طراحی نظام جامع مشارکتهاست. در راستای وحدت رویه، اجرای سندتحول بنیادین و تسهیل حضور سمن‌ها و خانواده‌ها و احصای موقعیت‌های هم افزا نیازمند تدوین نظام جامع مشارکت‌ها در آموزش و پرورش هستیم.

محمودزاده اضافه کرد: پیشنهاد سوم، تشکیل شورای راهبری است. نیازمند مساعدت دستگاه‌های مختلف هستیم. ‌شورای آموزش و پرورش نیازمند هماهنگی فرا وزارتی است و پیشنهاد می‌شود شورای راهبری شوراهای آموزش و پرورش با ریاست معاون اول رئیس جمهور و عضویت دستگاه‌های همکار تشکیل شود. از وزیر کشور و وزیر آموزش و پرورش می‌خواهیم این پیشنهادات را در دستورکار قرار دهند، موضوع بررسی و جمع بندی نهایی انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه