English

آمیتیس رمضانی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری موج:

شیوع سویه دلمیکرون به قطعیت نرسیده است

مدیر گروه تحقیقات بالینی انستیتو پاستور تهران، با بیان اینکه شیوع سویه دلمیکرون قطعی نیست، گفت: این سویه از ترکیب ویروس امیکرون و دلتا است که هنوز چیزی به قطعیت نرسیده است.

شیوع سویه دلمیکرون به قطعیت نرسیده است

آمیتیس رمضانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، با اشاره به برخی گمانه زنی‌ها نسبت به احتمال شیوع بیماری دلمیکرون که ترکیب ویروس امیکرون و دلتا است، گفت: اینکه الان این سویه وجود دارد یا خیر، موضوعی مورد بحث است که البته هنوز چیزی قطعی نشده است.

وی با بیان اینکه ایجاد سویه و واریانت‌های ترکیبی با عنوان ریکامبیننت وجود دارد، بیان داشت: گاهی ویروسی در بدن برخی افراد در کشورهای مختلف به دلیل نقص ایمنی آنها، به راحتی پاکسازی نمی‌شود و در واقع در بدنشان باقی می‌ماند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی، ادامه داد: به عنوان مثال در حالت عادی، ویروس کرونا در طول دو تا سه هفته از بدن افراد پاکسازی می‌شود اما این ویروس ممکن است در بدن عده ای از مردم جهان، دو تا چهارماه باقی بماند و لذا همین امر سبب همزمانی با چند سویه آلوده شده و در این شرایط ویروس ها با یکدیگر حالت ترکیبی ایجاد می‌کنند.

رمضانی، تصریح کرد: از سویی دیگر ممکن است ویروس وارد بدن حیوانات شده و در بدن آنها نیز جهش یافته و دوباره به بدن ما منتقل شود، لذا این دو فرضیه‌ مذکور، باعث ایجاد ترکیب هایی از واریانت‌های مختلف کرونا خواهد شد.

مدیر گروه تحقیقات بالینی انستیتو پاستور تهران، با تاکید بر اینکه در حال حاضر واریانت امیکرون جهش‌هایی از دلتا و بتا دارد، افزود: مشخص است ویروس امیکرون از چند جهش مختلف به وجود آمده است و احتمال ترکیب واریانت ها در آینده همچنان وجود دارد.

 

توزیع کیت های تشخیص سویه امیکرون بین شرکت‌های خصوصی در کشور

رمضانی در ادامه با اشاره به موجود بودن کیت های تشخیص امیکرون در کشور، گفت: در حال حاضر علاوه بر توزیع کیت‌های تشخیص امیکرون بین شرکت‌های خصوصی در کشور، انستیتو پاستور نیز این کیت‌ها را تولید می‌کند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: در زمان مثبت شدن پی سی آر افراد مبتلا به کرونا، با کیت‌های موجود، می‌توان حدود ۹۵ درصد تخمین زد که آیا این سویه امیکرون است یا خیر.

مدیر گروه تحقیقات بالینی انستیتو پاستور تهران گفت: برای تایید صد در صدی فرد مبتلا به ویروس امیکرون، نیاز به سکوئنسینگ و توالی یابی ویروس است که هزینه زیادی دارد اما با همین کیت‌ها در کشور نیز می‌توان امیکرون را تشخیص داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه