English

تداوم هوای مطلوب در غالب مناطق ‌پایتخت

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران تداوم هوای مطلوب در غالب مناطق ‌پایتخت طی امروز (۱۰ مرداد) ‌پیش‌بینی می‌شود.

تداوم هوای مطلوب در غالب مناطق ‌پایتخت

به گزارش خبرگزاری موج، براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی چهار روز آینده آسمانی کمی ابری تا نیمه‌ ابری و گاهی همراه با وزش باد و در ساعات بعدازظهر همراه با افزایش ابر و در نیمه شمالی استان گاهی با رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت در ساعات عصر و شب در نیمه جنوبی استان گاهی وزش باد نسبتا شدید با احتمال خیزش موقت گردوخاک مورد انتظار است.

فردا (۱۱ مرداد) در نیمه جنوبی استان تهران احتمال وقوع رگبار ‌پراکنده وجود دارد همچنین چهارشنبه (۱۳ مرداد) آسمان صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد و در ارتفاعات استان همراه با افزایش ابر و احتمال بارش ‌پراکنده ‌پیش‌بینی می‌شود.

‌بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، صبح امروز (۱۰ مرداد ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از ناپایداری جوی و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

افزایش تندی باد طی روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن»  افزایش غلظت این آلاینده در برخی مناطق به‌ویژه در ساعات بعدازظهر باعث برقراری وضعیت نامطلوب کیفیت هوا می‌شود. رشد ناپایداری تا شامگاه و وزش باد مؤثر سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

با کاهش تندی باد تا صبح فردا (۱۱ مرداد ماه) و افزایش ترافیک صبحگاهی بر غلظت آلاینده‌ها افزوده می‌شود که باعث برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد می‌شود. افزایش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند، با این حال حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن و نیز احتمال گسیل گردوخاک از مناطق مستعد باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها در ساعات بعدازظهر خواهد شد و در برخی مناطق کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

با تداوم وزش باد مؤثر،  رشد ناپایداری جوی و احتمال رگبار پراکنده تا اواخر وقت فردا (۱۱ مرداد ماه) از غلظت ذرات معلق کاسته می‌شود و وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق برقرار خواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۷ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه