English

بارش پراکنده باران در برخی نقاط کشور

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده و احتمال وقوع رعد و برق در برخی مناطق کشور خبر داد.

بارش پراکنده باران در برخی نقاط کشور

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز در استان گیلان، برخی نقاط مازندران، ارتفاعات گلستان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی افزایش ابر، بارش پراکنده و احتمال وقوع رعد و برق و در برخی مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب و جنوب غرب کرمان، هرمزگان، نیمه جنوبی فارس و ارتفاعات زاگرس مرکزی به ویژه در ساعات بعداز ظهر افزایش ابر و رگبار باران ، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه و سه‌شنبه (۴ و ۵ مردادماه) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود و تنها دوشنبه در گیلان، اردبیل، برخی مناطق آذربایجان شرقی و هرمزگان و سه‌شنبه در استان اردبیل، برخی نقاط آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان چهارشنبه (۶ مردادماه) در نوار شمالی کشور و ارتفاعات رشته کوه البرز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: از چهارشنبه تا پایان هفته دمای هوا در بیشتر مناطق کشور روند کاهشی دارد و از گرمای هوا کاسته خواهد شد. پنج شنبه (۷ مردادماه) در استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان  رضوی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز(۳ مردادماه) تا اواسط هفته در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور، وزش باد شدید پدیده غالب است که در پاره‌ای از مناطق سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد، گفت: دریای خزر طی دو روز آینده مواج خواهد بود. طی پنج روزآینده نیز مناطق شرقی دریای عمان مواج و متلاطم است. دوشنبه و سه‌شنبه (۴ و ۵ مردادماه) تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۴ مرداد) صاف، گاهی همراه با وزش باد و در بعداز ظهر قسمتی ابری با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۹ سانتیگراد و طی روز ‌سه‌شنبه ( ۵ مرداد)  صاف در اواسط روز وزش باد و در بعد از ظهر نیمه ابری با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان درباره گرمترین و خنک ترین مراکز استان‌های کشور طی امروز و فردا (۳ و ۴ مردادماه) اظهارکرد: اهواز با بیشینه دمای ۵۰ و۵۱ درجه سانتیگراد و اردبیل با بیشینه دمای ۲۴ و۲۷ درجه سانتیگراد گرمترین و خنک‌ترین مرکز استان کشور خواهند بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی