English

ماندگاری هوای گرم استان تهران تا فردا

ماندگاری هوای گرم در استان تهران تا فردا (۳ مرداد) و کاهش کیفیت هوای ‌پایتخت و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس دور از انتظار نخواهد بود.

ماندگاری هوای گرم استان تهران تا فردا

به گزارش خبرگزاری موج، براساس اعلام اداره کل سازمان هواشناسی استان تهران و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی چهار روز آینده در استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در ارتفاعات کاهش افزایش ابر ‌پیش‌بینی می‌شود. همچنین تا فردا (۳ مرداد) ماندگاری هوای گرم و در روز دوشنبه (۴ مرداد) کاهش جزئی دما مورد انتظار است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۲ مرداد ماه) همزمان با افزایش ترافیک صبحگاهی در نخستین روز هفته و عدم وزش باد مؤثر در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

با افزایش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد، با این حال با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» غلظت این آلاینده در برخی مناطق افزایش می‌یابد و می‌تواند باعث برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در ساعات بعدازظهر شود. در اواخر وقت نیز تاحدودی از تندی باد کاسته خواهد شد و همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت نامطلوب در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

صبح فردا (۳ مرداد ماه) با آغاز تردد خودروها غلظت ذرات معلق افزایش می‌یابد و باتوجه به عدم وزش باد مؤثر کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد. طی روز تندی باد افزایش خواهد یافت و شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد، اگرچه با افزایش دما در ساعات بعدازظهر تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن در برخی مناطق، کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال دارد.

با تداوم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی فردا (۳ مرداد ماه) شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم می‌شود و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۱۱۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌ها حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۷ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه