English

تداوم هوای گرم در استان تهران تا فردا

تداوم هوای گرم در استان تهران تا فردا و وضعیت ناسالم کیفیت هوای ‌پایتخت برای گروه‌های حساس طی امروز (۱۶ تیر ماه) ‌پیش‌بینی می‌شود.

تداوم هوای گرم در استان تهران تا فردا

به گزارش خبرگزاری موج، براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی ، ماندگاری هوای گرم طی امروز (۱۶ تیر ماه) و کاهش نسبی دما طی فردا و جمعه (۱۷ و ۱۸ تیر ماه) در استان تهران رخ خواهد داد.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که صبح امروز (۱۶ تیر ماه) همزمان با افزایش ترافیک، کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

افزایش نسبی تندی باد طی روز باعث پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، با این حال با افزایش دما در ساعات بعدازظهر و حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» احتمال افزایش غلظت این آلاینده و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود خواهد داشت. تداوم شرایط جوی مساعد تا اواخر وقت نیز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

کاهش تندی باد تا صبح فردا (۱۷ تیر ماه) و افزایش ترافیک صبحگاهی باعث افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد می شود. طی روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد که شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند، هرچند افزایش غلظت آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق را به دنبال خواهد داشت.

با کاهش نسبی تندی باد تا شامگاه فردا (۱۷ تیر ماه) و افزایش ترافیک پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۱۰۵ بود و هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۰۱ و کیفیت هوا در محدوده ‌ناسالم برای گروه‌های حساس است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه