English

انجام بیش از ۲۰۰ هزار جلسه دادگاه زندانیان به صورت الکترونیکی

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که مرکز شبانه روزی در دستگاه قضا برای پالایش و امنیت سامانه‌ها وجود دارد، گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار جلسه دادگاه زندانیان به صورت الکترونیک انجام شده است.

انجام بیش از ۲۰۰ هزار جلسه دادگاه زندانیان به صورت الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری موج، عیسی زارع پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه در دستگاه قضا امنیت سامانه‌ها جزو اولویت‌های ماست، گفت: تمامی سامانه‌های قوه قضاییه از امنیت بالایی برخوردارند و حادثه امنیتی نداشتیم.

وی با اشاره به این مطلب که مرکز شبانه روزی در دستگاه قضا برای پالایش و امنیت سامانه‌ها وجود دارد، گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار جلسه دادگاه زندانیان به صورت الکترونیک انجام شده است.

 رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه بیان داشت: مجموع اتاق‌های الکترونیک به عددهشت هزار رسیده است.

زارع پور افزود: بیش از ۶۰ درصد شعب تجهیز شده اند و بیش از ۷۰ درصد اعزام‌های فیزیکی حذف شده است.

وی تصریح کرد: گواهی عدم سوء پیشینه در حال حاضر در برخی از شهر‌ها کمتر از یک ساعت انجام می‌شود و از امروز رونوشت الکترونیکی این درخواست را برای مرجع مورد نظر ارسال می‌کنیم.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه خاطرنشان کرد: امروز قوه قضاییه را برای مدیران دستگاه قضا تبدیل به اتاق شیشه‌ای کرده‌ایم.

وی ادامه داد: یکی از معضلات طول کشیدن پرونده‌ها رفت و آمد لوایح است که کاملا الکترونیکی شده است و  تاکنون ۴۰ استعلام را الکترونیکی کرده‌ایم.

زارع پور خاطرنشان کرد: ثبت شکواییه از داخل منزل از کار‌های مهم هست که مردم در صورتی که برایشان مشکلی پیش بیاید از همان منزل شکواییه را ثبت کنند.

وی یادآور شد: یکی از بخش‌هایی که امروز افتتاح شد سامانه‌ای است که دارایی افراد در آن مشخص می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه