English

معاون شهردار تهران عنوان کرد:

حضور مادربزرگ ها و پدربزرگ ها دوباره تهران را زنده می کند/ کارت سالمندی ۵۰۰ هزار تومان شارژ می شود

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: پدربزرگ ها و مادربزرگ های تهرانی که حدود دو سال است به واسطه شیوع ویروس کرونا از تردد در شهر تهران منع می شدند همزمان با انجام واکسیناسیون سالمندان ، دوباره به سطح شهر بازگشته اند و چهره شهر را تغییر داده اند.

حضور مادربزرگ ها و پدربزرگ ها دوباره تهران را  زنده می کند/ کارت سالمندی 500 هزار تومان شارژ می شود

به گزارش خبرنگار موج، محمدرضا جوادی یگانه در نشست خبری با اصحاب رسانه با ابراز تاسف از اینکه تابستان امسال نیز همچون سال گذشته، پایتخت دامن گیر شرایط کرونایی است تصریح کرد: با این وجود ویژه برنامه های شادستان 1400امسال با هدف افزایش نشاط اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان، فرصت مغتنمی برای ارتقاء و بازیابی سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر تهران با رویکرد "تهران شهری برای همه" است.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه ویژه برنامه های شادستان 1400 با پیش بینی برنامه های گسترده برای بازگشت سالمندان به شهر آغاز می شود، افزود: در این راستا دور سوم رقابت های نشاط سالمندی تیر و مرداد ماه 1400 در قالب رقابت هایی همچون توپ رسان، دایره و سنگ، کوزه به سر، شال و عصا، جمله سازی و اعصاب سنج در سطح بوستان های 22 منطقه شهر تهران به اجرا در می آید. 

به گفته وی، در این رقابت ها تمامی سالمندانی که دوز دوم واکسن خود را دریافت کرده اند، امکان حضور و مشارکت در شهر خواهند داشت. 

وی از برپایی لیگ حافظه سالمندی در قالب یک پلتفرم آنلاین در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران نیز خبر داد و گفت: در این بازی افراد باید مجموعه تمرین های شناختی را در قالب سناریوی یک مهمانی اجرا کنند. طراحی بازیها متناسب با ویژگی های خاص این گروه سنی  همچون   ویژگی های بینایی، شناختی و یادگیری مناسب سازی شده است. 

وی، اجرای سیاست حرکت به سوی ساخت شهر دوستدار سالمند، ارتقا کیفیت خدمات در حوزه مدیریت شهری، تکریم سالمندان شهر تهران و حمایت اجتماعی را از مهمترین اهداف اهدای کارت تکریم سالمندی دانسته و گفت: در این طرح با همکاری بخش های مختلف شهرداری کارت‌ خدمات ویژه تکریم سالمندی سالیانه مبلغ پنج میلیون ریال شارژ و از فروردین ماه سال جاری از طریق سامانه تهران من در اختیار شهروندان متقاضی قرار می گیرد. 

بنابر اعلام جوادی یگانه، مزایای این کارت شامل استفاده رایگان از فضاهای ورزشی مراکز وابسته به شهرداری تهران (مبلغ 1.000.000 ریال از شارژ سالیانه) و در صورت اتمام مبلغ شارژ سالیانه امکان استفاده از این اماکن با50 درصد تخفیف، استفاده رایگان از وسایل حمل و نقل عمومی (مبلغ 2.000.000 ریال از شارژ سالیانه)، استفاده از مراکز تفریحی و فرهنگی شهرداری تهران (مبلغ 1.000.000 ریال از شارژ سالیانه) و  استفاده رایگان از خدمات آموزشی واحدهای تابعه شهرداری تهران(مبلغ 1.000.000 ریال از شارژ سالیانه) است. 

به گفته وی سالمندان تهرانی می توانند با مراجعه به سایت تهران من نسبت به ثبت نام و دریافت کارت تکریم سالمندی اقدام کنند.

جوادی یگانه در تشریح ویژه برنامه های شادستان در اداره کل امور بانوان نیز گفت: برگزاری گذر نشاط در قالب فعالیت های ورزشی – فراغتی، اجرای دوره های آموزشی _مهارتی و هنری در گروه های سنی مختلف و ارائه خدمات مشاوره به کارکنان زن و زنان سرپرست خانوار در قالب طرح "خانواده‌یار" از جمله برنامه های اداره کل امور بانوان در تابستان 1400 است که در مجموعه های تفریحی و فرهنگی شهربانو و شهردخت، بوستان های بانوان و مناطق 22 گانه و فضای مجازی برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه