English

معاون شهردار تهران:

۶۰ درصد اتوبوس‌های تهران فرسوده است

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه مترو پایتخت 1500 واگن کمبود دارد و 60 درصد اتوبوس‌ها نیز فرسوده هستند، گفت: حمایت دولت برای توسعه حمل و نقل عمومی ضروری است.

۶۰ درصد اتوبوس‌های تهران فرسوده است

به گزارش خبرگزاری موج، سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم رونمایی از دو ایستگاه اقدسیه و مرزداران در خط 3 و 6 مترو تهران اظهار داشت: برخی مطرح می‌کنند که ایستگاه‌های جدیدی که در این دوره از مدیریت شهری افتتاح می‌شوند در دوره‌های قبل 99 درصد تمام شده بود در حالی که این چنین نیست و ما ایستگاه اقدسیه را در شرایط 55 درصدی و ایستگاه مرزداران را در شرایط 34 درصدی تحویل گرفتیم.

وی گفت: بسیاری از مصالح و تجهیزات استفاده شده در گذشته در این ایستگاه‌ها مستهلک شده بنابراین آن را تعویض کردیم و با  حمایت شورای کنونی افتتاح‌ها در دست انجام بوده و صورت گرفته است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: پایتخت 1500 واگن مترو کسری دارد و ما نتوانسته‌ایم اقتصاد حمل و نقل شهری را به هیچ شکلی اصلاح کنیم اگر دولت کمک نکند شاید بیش از 25 سال طول خواهد کشید که مشکل توسعه مترو تهران برطرف شود.

هاشمی بیان داشت:‌هوای پاک حق شهروندان است و از دولت انتظار داریم که خارج از نگاه سیاسی به این پروژه اقتصادی و ملی توجه کند.

وی گفت: بسیار تلاش کردیم که حمایت بخش خصوصی را در حوزه حمل و نقل عمومی جذب کنیم ولی یکی از قراردادهای 105 دستگاه واگن  به نتیجه نرسید و حتی برای 15 سال هم انجام این پروژه برای بخش خصوصی توجیه اقتصادی ندارد.

معاون شهردار تهران تأکید کرد: دولت باید سهم خود را در حمل و نقل عمومی بپردازد به غیر از مترو وضعیت اتوبوسرانی هم مناسب نیست و 60 درصد اتوبوس ها عمر بالای 10 سال داشته و فقط هزار دستگاه اتوبوس طی یک و نیم سال گذشته دست از کار کشیده‌اند چرا که فعالیت آنها برای مالکانشان توجیه اقتصادی نداشته است.

هاشمی خاطرنشان کرد: دو قرارداد تأمین واگن یکی قرارداد 150 موردی با شرکت واگن‌سازی و دیگری از محل قرارداد با شرکت واگن‌سازی ملی با همکاری وزارت صمت در حال انجام است و امیدواریم از محل 620 دستگاه واگن 420 سهمیه مانده به شهرداری تهران تأمین شود.

وی اعلام کرد: خط 10 مترو تهران با 30 هزار میلیارد تومان نیاز بودجه‌ای فعالیت خود را آغاز کرد ولی باید توجه داشت شهرداری به تنهایی نمی‌تواند حمل و نقل عمومی را توسعه دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی