English

چراغ سبز شورا به نامگذاری روزی به نام پاکبانان و باغبانان؛

پاکبانان و باغبانان هم صاحب روزی در تقویم شدند

اعضای شورای شهر تهران امروز مصوب کردند که برای بزرگداشت پاکبانان و باغبانان روزی را به نام آنها در تقویم ثبت کنند.

پاکبانان و باغبانان هم صاحب روزی در تقویم شدند

 به گزارش خبرگزاری موج، پس از آنکه در صحن امروز شورای شهر لایحه تعیین روز پاکبان و باغبان مطرح شد اعضای شورای شهرپس از بحث و تبادل نظر به تصویب آن رای دادند.

صدراعظم نوری عضو شورای شهر با اشاره به آمار نیروهای خدماتی شهرداری گفت: بیش از 35 هزار نفر از نیروهای شهرداری در این دو حوزه فعالیت می‌کنند و در کنار آنها صدها نیروی دیگر نیز مشغول انجام وظیفه هستند، بنابراین تعیین روزی برای بزرگداشت آنها در تقویم می تواند بسیار دلگرم کننده باشد.

وی با ذکر اینکه در حال حاضر روزی به صورت رسمی برای بزرگداشت این عزیزان در تقویم شهری نداریم گفت: برای همین، این نامگذاری نیاز به تصویب رسمی دارد. به علاوه در تقویم قرار گرفتن مفهوم پیچیده‌ای دارد که در اختیار ما نیست و تعیین این روز نیاز به حمایت‌هایی دارد.

 حجت نظری، دیگرعضوشورای شهر تهران نیز با تاکید براینکه ما باید قدر این عزیزان را بدانیم اما ما چطور می‌خواهیم این کار را کنیم چرا که نامگذاری روزها با تصویب شورای فرهنگ عمومی است .

آرش میلانی، نیز از جمله دیگر اعضای حاضر در شورا بود که در همین راستا با ذکر اینکه ما در بحث نگهداشت شهر با دو قشر زحمت کش پاکبانان و نیروهای خدماتی روبرو هستیم گفت: بعضاً در برخی سال‌ها این سنت حسنه – یعنی تقدیر از این زحمت کشان- دچار فراموشی شده و برای همین پیشنهاد ما تعیین روزی برای نامگذاری به نام پاکبان ها و روزی دیگر نیز برای باغبان‌های شهر است. 

به گفته وی ،تنها الزام این کار تعیین بودجه از سوی شهرداری است که در سال‌های گذشته نیز انجام می‌شده است.

لایحه تعیین روز باغبان و روز پاکبان، سرانجام با ۱۵ رای موافق به تصویب رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه