English

سه تذکر رییس کمیسیون معماری و شهرسازی به شهردار تهران:

افزایش چندصدبرابری اجاره بهای دکه‌های روزنامه‌فروشی برچه اساسی بوده است؟ / فاوای شهرداری واقعا چه کار می کند؟!

رییس کمیسیون معمار ی و شهرسازی در صحن امروز شورا نسبت به اجاره دکه‌های روزنامه فروشی که به گفته وی افزایشی چند صد برابری داشته، به شهردار تهران تذکرداد.

افزایش چندصدبرابری اجاره بهای دکه‌های روزنامه‌فروشی برچه اساسی بوده است؟ / فاوای شهرداری واقعا چه کار می کند؟!

به گزارش خبرگزاری موج، محمد سالاری در جریان شورای شهر تهران ضمن انتقاد نسبت به افزایش کرایه های کیوسک های روزنامه ،در تذکری به وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی شهرسازی و معماری کشور گفت: حدود یک سال و نیم پیش شورای شهر تهران شهرداری را ملزم کرد تا نسبت به اصلاح خط آسمان طرح تفصیلی طی مدت یک ماه اقدام کند. 

وی با اشاره به سابقه این طرح گفت: تدوین این طرح ماه‌ها زمان برد و شهرداری زحمات زیادی کشید  و صدها جلسه برگزار شد و در نهایت نیز کمیسیون ماده ۵ آن را تصویب کرد، اما متاسفانه دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی اعلام کرد که تغییرات اساسی نسبت به طرح جامع دارد و به همین دلیل باید در دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی نیز تصویب شود. 

سالاری با بیان اینکه این طرح بیش از چند ماه است که در دبیرخانه شورای عالی شهرسازی خاک می خورد گفت: چندین هزار نفر از مردم شهر تهران منتظر این طرح هستند . 

وی ضمن درخواست برای پیگیری مجدانه این مساله گفت: لازم است که رئیس شورا و آقای حناچی با وزیر راه و شهرسازی جلسه‌ای بگذارند چرا که به یک باره می‌توانیم‌ عدم النفع چندین هزار پارسل و ملک را برآورده کنیم. 

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی در ادامه سخنان خود تذکر دیگری هم درباره اجاره‌بهای دکه‌های روزنامه فروشی به شهرداری داد و گفت: تعداد زیادی از دکه‌های روزنامه فروشی به شورای شهر مراجعه می کنند و می‌گویند به یکباره در این فضای کرونایی اجاره بهایی که پرداخت می‌کنند چندصد برابر شده است. این افزایش در پیوست‌های بودجه بوده است و تقاضا می‌کنم برای این موضوع جلسه‌ای تشکیل شود. 

عضو شورای شهر تهران همچنین تذکری هم به سازمان فاوای شهرداری داد و گفت: طرح تفصیلی چندماه پیش به تصویب رسید اما هنوز همه آن بارگزاری نشده است و مردم نمی‌توانند با مراجعه به سامانه طرح تفصیلی جواب بگیرند. 

وی با ذکر اینکه گویا اراده‌ای نیست که این کار انجام شود گفت: همچنین به بافت فرسوده تهران ۹۰۰ هکتار اضافه شده است که باید بسته‌های تشویقی به آن‌ها تعلق گیرد اما هنوز این موضوع نیز عملیاتی نشده است درحالیکه سازمان فاوا طی یک روز می‌توانست آن را انجام دهد.

سالاری با ذکر اینکه در این مورد با حناچی نیز درباره آن صحبت کردم گفت: با این وجود هنوزهم که هنوز این اتفاق رخ نداده است. واقعا نمی‌دانم در فاوا چه کار می‌کنند؟! باید جلسه‌ای بگذاریم و مشخص شود که چرا این اقدامات ارزشمند شورا و کمیسیون‌ها عملیاتی نمی‌شود؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی