English

تذکرعضو هیات رییسه شورای شهر به وزارت کشور:

چرا لیست تایید صلاحیت شده ها در آخرین لحظه تغییر کرد؟

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران در اعتراض به تغییر دقیقه ۹۰ لیست تایید صلاحیت شدگان گفت: در آخرین لحظات که لیست هیات نظارت به فرمانداری تهران رسیده است اسامی اینجانب و بشیر نظری در لیست وجود داشت ، اما به اذعان کسانی که لیست هیات نظارت را مشاهده کردند به فاصله غروب تا صبح روز بعد که لیست منتشر می شود نامی از اسامی بنده و آقای نظری نیست!

چرا لیست تایید صلاحیت شده ها در آخرین لحظه تغییر کرد؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، زهرا نژاد بهرام در جلسه شورا ضمن انتقاد به شیوه تایید صلاحیت ها، ابتدا با اشاره به اقدام دولت در تدوین لایحه ای برای بازگشت شورایاری ها به عرصه مدیریت شهری گفت: متاسفانه به دلیل شکایت سازمان بازرسی و رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو کلیه مصوبات و دستورالعمل هایی که برای انتخابات شورایاری ها انجام شده بود شاهد توقف فعالیت شورایاری ها برای دوره های بعدی هستیم. 

وی افزود: اما در یک اقدام بسیار هوشمندانه دولت لایحه ای را تهیه کرد که با اضافه کردن یک بند به ماده ۸۰ بر اساس آن بتواند موضوعیت شورایاری ها مورد توجه قرار بگیرد و مساله انتخابات آنها در دستور کار وزارت کشور باشد.

نژاد بهرام با ذکر اینکه این امر در شرایطی صورت گرفت که تعداد کثیری از نمایندگان کنونی خودشان قبلا در سیستم مدیریت شهری فعالیت می کردند و می دانستند که نقش شورایاری ها چقدر در فعالیت های شهری موثر است گفت: آنها به خوبی به ضرورت اتصال شورایاری ها به شوراها کاملا واقف بودند و مدعی بودند که حامی شورایاری ها هستند، اما در عمل هیچ اقدامی در طول این دو سال گذشته انجام ندادند.

وی گفت: برای همین معتقدم که اقدام به حق هیات دولت در این زمینه قابلیت تقدیر و تشکر دارد و من امیدوارم حداقل مجلس بتواند کوتاهی دو سال گذشته اش را در تصویب سریع لایحه ای که دولت فرستاده به انجام برساند و موضوع شورایاری ها برای همیشه مرتفع بشود وبه این ترتیب یکی از افتخارات جمهوری اسلامی برای تکمیل زنجیره ارتباط شهروندان با مراکز تصمیم گیری محقق شود.

وی درادامه و در تذکری خطاب به وزارت کشور در مورد نحوه تایید صلاحیت ها گفت: وزارت کشور در پی ردصلاحیت های گسترده هیات نظارت شوراها در سطوح شهرستان، استان و کشور ، و کم توجهی این وزارتخانه به سوابق و فعالیت افراد ردصلاحیت شده ، نسبت به انتشار اسامی لیست ها کوتاهی جدی داشته است. نژاد بهرام با ذکر مثالی برای تایید سخنانش گفت: مثلا در آخرین لحظات که لیست هیات نظارت به فرمانداری تهران رسیده است اسامی اینجانب زهرا نژادبهرام و بشیر نظری در لیست وجود داشت . اما به اذعان کسانی که لیست هیات نظارت را مشاهده کردند به فاصله غروب تا صبح روز بعد که لیست منتشر میشود نامی از اسامی بنده و آقای نظری نیست!

این عضو هیات رییسه شورای شهر تهران به همین دلیل از وزارت کشور خواست تا نسبت به این مهم بررسی لازم را انجام داده و در پاسخی جدی نسبت به اتفاقاتی که در فاصله غروب تا صبح روز بعد در فرمانداری تهران به وقوع پیوسته است توضیحات لازم را به اینجانب و همکارانم بدهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه