English

از سوی یکی از اعضای شورای شهر تهران مطرح شد:

فعالیت پالایشگاه‌ها در مناطق مسکونی متوقف شود

یک عضو شورای شهر تهران بر لزوم توقف فعالیت پالایشگاه‌ها در مناطق مسکونی توسط وزارت نفت تاکید کرد.

فعالیت پالایشگاه‌ها در مناطق مسکونی متوقف شود

به گزارش خبرنگار موج، حسن خلیل‌آبادی درجلسه شورای شهر تهران با اشاره به آتش سوزی پالایشگاه تهران گفت: قرار گرفتن دو پالایشگاه، تاسیسات نفتی و مخازن گازی در محدوده جغرافیایی شهرستان ری، مشکلات متعدد ایمنی و زیست محیطی اعم از آلایندگی آب، هوا و خاک را پدید آورده است.

این عضو شورا با ذکر اینکه حضور این تاسیسات، خطرات جانی برای ساکنان و خطرات مالی را برای همگان خصوصا شهروندان بخش های جنوبی از جمله ری، باقرشهر، کهریزک و روستاهای اطراف را به دنبال دارد، گفت: همانطور که می دانید متاسفانه اخیرا هم در پالایشگاه مذکور شاهد آتش‌سوزی مهیبی بودیم که البته خوشبختانه با سرعت عمل آتش‌نشانان و سایر مسئولان مهار شد، اما در صورت ادامه دار بودن آن، می‌توانست یک فاجعه عظیم انسانی را رقم زند.

وی سپس خطاب به وزارت نفت گفت: به همین دلیل به وزارت نفت و سازمان محیط زیست تذکر می‌دهم به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه جانی و مالی برای مردم خصوصا ساکنان اطراف پالایشگاه‌های نفتی و انبارهای حجیم گاز که در مجاورت این پالایشگاه قرار دارند، تدابیر لازم را اتخاذ کنند. 

خلیل‌آبادی با ذکر اینکه کوچکترین اتفاق می‌تواند انفجاری بزرگ و خطرات جانی فراوان را به دنبال داشته باشد گفت: از این‌رو از دو دستگاه مذکور و سایر مسئولان ملی و محلی درخواست دارم ضمن پیشگیری از چنین رخدادی رعایت اصول ایمنی و مسائل زیست محیطی را نیز حائز اهمیت برشمارند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به برخی از معضلات زیست محیطی مناطق جنوبی تهران گفت: به عنوان مثال فاضلاب نفتی پالایشگاه ری در زمین‌های مجاور خود رسوب کرده و منجر به تخلیه و تخریب یکی از روستاهای اطراف خود شده و آب و هوای روستاهای دیگر را نیز دچار معضل کرده است، همچنین گازهای متصاعد شده از پالایشگاه هوای شهر را نا مطبوع کرده است. 

وی در ادامه دوباره تاکید کرد: با همین استدلال از وزارت نفت می‌خواهم توسعه در آن منطقه ، فعالیت صنایع پرخطر اینچنینی را متوقف کند و برای انتقال این صنایع به خارج از محیط‌های مسکونی تدابیری بیاندیشد، همچنین سازمان محیط زیست برفعالیت این صنایع و نصب فیلترهای ویژه اقدام کند و گزارشات لازم را به مسئولان ارائه دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه