English

تذکر عضو شورای شهر نسبت به افزایش بیش از ۵۰ درصدی کرایه تاکسی‌های اینترنتی:

این افزایش خلاف توافقنامه آنها با شهرداری است

عضو شورای شهر تهران با اشاره در تذکری درخصوص افزایش بیش از حدمجاز کرایه اسنپ و تپسی گفت: با افزایش هزینه‌های زندگی در شهرتهران موافق نیستیم. در مورد تاکسی‌های اینترنتی نیز لازم است به جای افزایش اینچنینی کرایه خودروها، نسبت به حمایت از رانندگان اقدام شود.

این افزایش خلاف توافقنامه آنها با شهرداری است

به گزارش خبرنگار موج، حجت نظری درجلسه علنی شورای  شهر تهران در تذکری در مورد افزایش بی رویه کرایه های تاکسی ها و بخصوص تاکسی های اینترنتی گفت: این روزها شاهد افزایش کرایه ناوگان اینترنتی حمل و نقل مسافر در شهر تهران که عمدتا از سوی دو شرکت اسنپ و تپسی انجام می‌شود هستیم. همان‌طور که می‌دانید برابر قانون شهرداری‌ها، تصویب نرخ کرایه نقلیه در شهر بر عهده شورای شهر تهران است. از طرفی دیگر اتحادیه کسب و کارهای مجازی هم در این خصوص مدعی قیمت‌گذاری برای تاکسی‌های اینترنتی است و وظیفه نظارت بر آن را برعهده دارد.

وی با اشاره به توافقنامه‌ای که میان شهرداری و این شرکتهای اینترنتی گفت: خاطرم هست که در این توافقنامه ،  شرکت‌ها تاکسی اینترنتی موظف شدند که چنانچه رقم کرایه‌شان از نرخ مصوب تاکسی‌های تلفنی شهر بالاتر بود، آن را به اطلاع مسافر برسانند. متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش چشم‌گیر کرایه تاکسی‌های اینترنتی در شهر تهران بودیم و این درحالی است که مصوبه شورای شهر تهران، برای افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی تنها ۳۵ درصد بوده و معلوم نیست که بر چه اساسی این شرکت‌ها کرایه‌های خود در برخی مسیرها را حتی تا بیش از ۵۰ درصد افزایش داده‌اند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: لذا به سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران و همچنین اتحادیه کسب و کارهای مجازی تذکر می‌دهم که بر روند قیمت‌گذاری و محاسبه کرایه تاکسی‌های اینترنتی توجه و نظارت کامل داشته باشند و اگر افزایش قیمتی بیش از حد مجاز اعمال شده، حتما نسبت به برخورد با تخلفات و بازگشت دریافتی مازاد به مسافران اقدام شود.

نظری با تاکید براینکه اعضای دوره پنجم شورای شهر تهران با افزایش هزینه‌های زندگی در شهر موافق نبوده و نیست گفت: در شرایط فعلی، تمام تلاش ما کاهش فشارهای اقتصادی وارده به مردم است. در مورد تاکسی‌های اینترنتی نیز لازم است به جای افزایش اینچنینی کرایه خودروها، نسبت به حمایت از رانندگان اقدام شود. چرا که افزایش قیمت‌ها در نهایت منجر به کاهش تعداد مسافران شده و در انتها سود چندانی برای رانندگان نیز درپی نخواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه