English

سخنگوی پلیس راهور ناجا درگفتگو با موج:

جریمه مسافرت در تعطیلات، "روزی" ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود!/ تردد خودروها هم با دوربین و هم با عوامل انسانی کنترل خواهد شد

برخلاف نوروز که ستاد ملی کرونا، مسافرت را مجاز اعلام کرد، در خردادماه و در آستانه تعطیلی های چند روزه نیمه خرداد، رسما اعلام کرد که هر گونه سفربین استانی ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد. برخوردهایی که شاید اصلی ترین آن جریمه 500 و یک میلیون تومانی باشد.

جریمه مسافرت در تعطیلات، "روزی" ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود!/ تردد خودروها هم با دوربین و هم با عوامل انسانی کنترل خواهد شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، تعطیلی چند روزه پیش رو و تجربه مسافرت های نوروزی باعث شده تا مسئولان ستاد کرونا محدودیت های سفت و سختی برای سفر و ترددهای بین استانی  اعمال کنند. محدودیت هایی که می تواند از جریمه ۵۰۰ هزار تومانی تا بازگرداندن خودروهای غیربومی باشد.

سرهنگ عین الله جهانی، سخنگو و معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا درگفتگو با موج، به ابعاد مختلف این محدودیت ها و ابهاماتی که در مورد آن وجود دارد، پاسخ داده است.

از امروز قرار است محدودیت های سفرهای بین استانی اجرا شود. اما با این وجود هنوز ابهاماتی در مورد این طرح وجود دارد. مثل اینکه قرار است کنترل پلاک ها و ورود و خروج خودروها از شهرها و استان ها، فقط توسط دوربین ها انجام شود یا ماموران نیز راه ها را می بندند؟

اکثر کنترل ها از طریق دوربین ها صورت می گیرد اما، در استان های پرخطر و یا پرتردد، همکاران ما نیز در ورودی و شهرها حضور دارند و ابتدا با صحبت کردن با مالک از وی می خواهند که باز گردد ولی اگر راننده مقاومت کرد؛ آنوقت اعمال قانون می شود.

منظورتان از اعمال قانون همان جریمه کردن است؟

بله. همان جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای ورود به شهرهای نارنجی و یک میلیونی برای ورود به شهرهای قرمز رنگ.

این ۵۰۰ هزار تومان برای هر بار وارد شدن به یک شهر است یا کلا مالکانی که به سفر می روند، یکبار در طول سفر ۵۰۰ هزار تومان جریمه می شوند؟

این جریمه به صورت روزانه است. یعنی خودروهایی که بدون توجه به هشدارها و محدودیت ها به سفر می روند، هر روز و به صورت روزانه، ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد. 

یعنی اگر فردی ۴ روز سفر رفته باشد، ۲ میلیون تومان جریمه خواهد شد.

دقیقا.

این جریمه برای پلاک ها غیربومی است؟

برای ورود پلاک های غیر بومی به شهرهای استان های دیگر و برای خروج پلاک های بومی از یک استان.

یعنی هیچ خودرو یا صنفی و شغلی نمی تواند بین استان ها در این چند روز تردد داشته باشد؟

چرا... به هر حال یکسری خودروها و یا مشاغل هستند که "باید" بین شهرها تردد داشته باشند. اینها باید از طریق جایی که در آنجا کار می کنند به فرمانداری معرفی شوند تا فرمانداری برایشان مجوز تردد صادر کند. مثل پزشکان.

خبرنگاران چطور؟ آنها نیز نمی توانند بین استان ها تردد داشته باشند؟

آنها نیز باید همین کار را بکنند. یعنی از طریق رسانه‌شان، با فرمانداری مکاتبه کنند تا بتوانند مجوز سفر بگیرند. 

و اگر کسی در سفرها جریمه شود، بلافاصله برایش پیامک ارسال می شود؟

قاعدتا همین طور است. مگر اینکه خودرو به نام وی نباشد یا تلفنش به نام خودش نباشد و یا تلفنی که در سندش آمده را فروخته باشد و....

 در این  چند روز از ظرفیت تمام دوربین های بین شهری استفاده خواهد شد یا فقط دوربین های راهنمایی و رانندگی مورد استناد خواهند بود؟

ما در این طرح از تمام دوربین های وزارت راه، شهرداری و دوربین های راهنمایی و رانندگی استفاده می کنیم. چون این طرح، یک طرح ملی است.

در این چند روز ساعت منع تردد شبانه نیز همچنان اجرا خواهد شد؟

بله. مثل قبل از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح تردد در شهرها ممنوع است.

ولی فکر می کنم تردد بین استان های تهران والبرز مجاز باشد درست است؟

بله. این دو استان به صورت یکپارچه دیده شده اند. یعنی شهروندان آنها می توانند در محدوده این استان ها بدون محدودیت تردد داشته باشند. یعنی یک نفر می تواند از تهران برود به یکی از شهرستان های استان البرز و بالعکس.

و در این چند ساعتی که از آغاز اجرای طرح کنترل محدودیت سفرها می گذرد، همکاری مردم برای نرفتن به سفر چگونه بوده است؟

هنوز گزارشی در این زمینه نداشته ایم. ولی به زودی گزارش آن را اعلام خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه