English

شهردار تهران مدعی شد:

رکورد افتتاح پارک و احداث فضای سبز را شکسته ایم!

شهردار تهران با ذکر اینکه در همین دوره کوتاه مدیریت ما ۱۸ پارک افتتاح شده و افتتاح ۱۸ پارک دیگر را در دستور کار داریم گفت : این یک رکورد بی سابقه برای تهران است .

رکورد افتتاح پارک و احداث فضای سبز را شکسته ایم!

به گزارش خبرنگار موج، پیروز حناچی درمراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک شهرداری تهران و دانشگاه تهران در ایجاد باغ گیاه شناسی و پارک - موزه علم تاکید کرد: امیدواریم با تلاش هایی که همکاران من در توسعه فضای سبز در شهر تهران دارند در محدوده و حریم تهران امضای این تفاهمنامه آغاز فعالیتی برای حفظ و حراست از گونه های گیاهی کشورمان باشد و این روند خیلی بیشتر توسعه یابد و فضایی فراهم شود تا شهر و همه شهروندان و محققان دانشگاه از آن بهره ببرند.

وی با اشاره به یک نظرسنجی از شهروندان تهرانی که در شهریور ۹۶ و ابتدای مسئولیت مدیریت جدید شهری انجام شده بودگفت: در آن نظرسنجی تهرانی ها از دو معضل ترافیک و آلودگی هوا و محیط زیست به عنوان بزرگترین مسائل شهر تهران یاد کردند. راه حل این دو مشکل، توسعه فضای سبز و توسعه مسیرهای پیاده و پاک است. برای همین استفاده کمتر از سوخت های فسیلی و بهره بیشتر از انرژی های پاک هدف ماست و توسعه فضای سبز در محدوده قانونی یکی از اهدافی است که آن را دنبال هم می کنیم.

حناچی با تاکید براینکه در همین دوره کوتاه ۱۸ پارک را افتتاح کردیم و ۱۸ پارک دیگر را در دستور کار داریم گفت : این یک رکورد بی سابقه برای تهران است و آن را مدیون تلاش همکارانمان در خدمات شهری و فضای سبز هستیم. 

وی با ذکر اینکه در همین دوره کوتاه در نقاط جنوبی تهران فعالیت های عظیمی برای توسعه فضای سبز در جریان است گفت: مثلا در هرندی ۳۵ هکتار پارک بهره برداری کردیم و در حال حاضر در منطقه ۱۸ پارکی به مساحت ۹ کیلومتر مربع در مرز حریم تهران در حال ساخت است و امیدوارم اینها باقیات صالحات باقی بماند.

شهردار تهران با ذکر اینکه در فرهنگ ما درخت سمبل زندگی است و پیامبر قطع درخت را به قتل انسان تشبیه می کنند گفت: در ساخت موزه علم تمام تلاش می کنیم پهنه ای به سمت شمال تهران را در دستور کارخودمان قرار دهیم که براساس آن و برمنبای طرحی که در کمیسیون ماده ۵ تصویب می شود، آنرا به یک محور پیاده قوی با هدف توسعه قلمروی عمومی تبدیل کنیم .

حناچی گفت: این اقدام می تواند سرمایه عظیمی برای تهران ایجاد می کند. در واقع کاری که شما در موزه علم می کنید بخشی از این ماموریت شهرداری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه