English

اولتیماتوم شهردار تهران به مدیرانش:

وارد لیست انتخاباتی شوید، باید استعفا دهید/ خبر پاداش های نجومی به اداره دفتر شهردار را تکذیب می کنم

شهردار تهران با اشاره به اینکه مدیران شهری در صورت ورود به لیست های انتخاباتی باید از سمت خود استعفا دهند، گفت: کارمندان شهرداری تهران آزاد هستند در خارج از ساعت اداری هر نوع فعالیت انتخاباتی داشته باشند.

وارد لیست انتخاباتی شوید، باید استعفا دهید/ خبر پاداش های نجومی به اداره دفتر شهردار را تکذیب می کنم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، نشست خبری این هفته پیروز حناچی، شهردار تهران که قرار بود بیشتر درباره فعالیت برخی از مدیران شهرداری در حوزه انتخابات و ورود آنها به لیست های انتخاباتی باشد، تاحدودی حال و هوایی سیاسی به خود گرفت. وی در بخشی از این نشست در مورد احتمال حضور مدیران شهرداری در انتخابات شورای شهر تهران گفت:‌ به مدیران تذکر داده شده که اگر می خواهند در لیست وارد شوند باید از سمت خود استعفا دهند و کسی حق ندارد از امکانات شهرداری برای انتخابات استفاده کند.

وی افزود: البته کارمندان شهرداری تهران آزاد هستند در خارج از ساعت اداری هر نوع فعالیت انتخاباتی داشته باشند ولی حساسیت در مورد مدیران وجود دارد.

حناچی همچنین در واکنش به اظهارات خبرنگاری مبنی بر اینکه بعضی از مدیران شهرداری در حال رایزنی با مدیران آینده شهر هستند نیز گفت: مگر شما می دانید در آینده چه اتفاقی می افتد، هر آنچه که گفته می شود پیش فرض است.

وی در مورد پاسخ به شایعاتی درخصوص افزایش تخلفات مدیران شهری در چند ماهه اخیرنیز گفت: افتخار داریم تخلفات ما در دوره خودمان برخورد می‌شود نه چندین سال بعد، دوم اینکه تخلفی در این سازمان عظیم اتفاق بیفتد اینکه نبینیم بد است نه اینکه برخورد کنیم بنابراین ما حساس هستیم و پیگیری نیز میکنیم و درمورد واکسن هم به محض انتشار خبر بررسی کردیم و به دادگاه تخلفات اداری معرفی شدند.

حناچی در همین زمینه با اشاره به برخورد فوری با ضاربان دستفروش شهر ری نیزگفت: کسی حق ضرب و شتم دستفروشان را ندارد، ما قانونی درباره سدمعبر داریم برای مثال در چهارراه ولیعصر اگر کنترل نکینم امکان تردد وجود نخواهد داشت. الان بخشنامه شده اگر قرار است جایی را جمع کنیم در جای دیگر فضا ایجاد کنیم تا زد و خوردی ایجاد نشود. درمورد اتفاقی هم که هفته گذشته در منطقه ۲۰ افتاد بلافاصله با متخلفان برخورد شد.

شهردار تهران همچنین در رابطه با خط 10 مترو خاطر نشان کرد: قرارداد این خط در قالب 25 درصد پیمانکار بسته شده است اما برای سایر خطوط جدید تشریفات و تامین مالی لازم انجام می‌شود ولی درنهایت منابع احداث خط 10 از محل حوزه حمل و نقل خواهد بود.

وی در ادامه در خصوص شائبه هایی که در مورد سن بازنشستگی برخی از مدیران شهرداری تهران پیش آمده نیز گفت: به هر حال در این زمینه بر اساس قانون عمل می‌کنیم ولی عملکرد متمایز برخی نیز مهم است!

حناچی در ادامه در پاسخ به خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه اداره کل دفتر شهردار تهران در سال گذشته حدود 6 میلیارد تومان به عنوان پاداش و بن شهروند به کارمندان اداره خود پرداخت کرده گفت: بخشی از پرداخت‌ها بر اساس ماده 17 انجام می‌شود و این بخش نیز دو ردیف دارد؛ یک بخش کمک به اشخاص حقیقی و یک بخش نیز به افراد حقوقی. افراد حقیقی می‌توانند در طول یک سال برای یک مرتبه مبلغ 15 میلیون تومان را از ماده 17 دریافت بکنند و در رابطه با کمک به اشخاص حقوقی نیز طبق ماده 17، خیریه‌ها و سمن‌ها مشخص هستند که آنها نیز می‌توانند برای یک مرتبه در سال مبلغ 50 میلیون تومان به عنوان کمک دریافت بکنند اما در خبر اشاره شده مبنی بر پرداخت پاداش‌های نجومی و میلیاردی، خبر کاملا تکذیب می‌شود و این خبر نادرست است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه