English

شهردار تهران عنوان کرد:

انتشار فیش حقوقی مدیران شهرداری به صلاح نیست/ آینده شهر را به فروش تراکم گره نزدیم

شهردار تهران گفت: مغایر برنامه‌ های کلان تهران حرکت نکردیم. در مدت ۳۰ ماه تلاش کردیم به استاندارد‌های جهانی نزدیک شویم.

انتشار فیش حقوقی مدیران شهرداری به صلاح نیست/  آینده شهر را به فروش تراکم گره نزدیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج،  پیروز حناچی، شهردار تهران در جریان نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز برگزار شد اظهار کرد: تلاش کردیم مسیر ۳۰ ساله‌ای که نقد‌های بسیاری بر آن داشتیم را اصلاح کنیم و قطار را در ریل دیگری قرار دادیم.

وی با ذکر اینکه شهر با ۲۵ سرمایه گذار اداره می‌شد که عارضه‌های زیادی به دنبال داشت گفت: البته شهر بدون سرمایه اداره نمی‌ شود، اما در عین حال باید تعادل میان آن ایجاد شود.

حناچی با تاکید بر اینکه در طول مدت مدیریتش مغایر برنامه‌های کلان تهران حرکت نکرده است گفت: در مدت ۳۰ ماه تلاش کردیم به استاندارد‌های جهانی نزدیک شویم و در این راه پروژه‌های گل باغ نیایش منطقه ۲، باغ راه حضرت فاطمه، پروژه میدان امیر کبیر، پروژه هفت تیر و... حوزه قلمرو عمومی را هدف قرار دادیم.

وی در ادامه با ذکر اینکه تلاش برای ثبت ملی خیابان ولیعصر آغاز شده است گفت: سعی ما بر این است ثبت جهانی را تعقیب کنیم. قنادی در خیابان ولیعصر وجود دارد که داری قدمت صد ساله است و هر کجای دنیا که باشد این ارزش‌ها را حفظ می‌کنند.

حناچی گفت: پروژه ولیعصر و پروژه رازی در جنب برج طغرل به افتتاح می‌رسد و مکانی برای شناسایی ری است.

شهردار تهران بیان کرد: بی انضباطی را در شهر کنترل کردیم همچنین موضوع بلندمرتبه سازی به شدت در حال پیگیری است. سرنوشت شهر را به فروش تراکم گره نزدیم.

وی ادامه داد: سهم منابع مالی پایدار را افزایش داده و همچنین رود دره‌ های تهران را مورد توجه قرار دادیم در عین حال برج باغات به پارک‌ های محلی تبدیل شدند.

شهردار تهران با ذکر اینکه هم اینک تراز مالی به روز شهرداری تهران ارائه می شود گفت: در صورتی که در گذشته با سه سال تاخیر صورت می‌گرفت. این امر سبب افزایش شفافیت شد.

حناچی در پاسخ به سوالی درباره شفافیت در شهرداری در مورد حقوق مدیران این دوره گفت: در مورد دستمزد و حقوقی که در شهرداری داریم یک حقوق ثابت و یک متغیر وجود دارد که مستقیما به فعالیت مدیران مربوط است. در مجمع‌ها و سازمان‌ها اگر به موقع برگزار شود به دلیل این مجامع به منافع شهرداری مربوط است مدیران تشویق می‌شوند.

وی در همین زمینه گفت: به ما گفتند فیش مدیران را منتشر کنید که این اقدام به صلاح نیست، چون خیلی مدیران وام گرفتند و درست نیست منتشر شود. از سوی دیگر پایه حقوق مدیران هم ملاک نیست و فعالیت ان‌ها موثر است.

حناچی درباره هشدار قوه قضاییه در مورد حریم تهران به شهرداری گفت: این موضوع در مورد حریم تهران پیرو گزارش جلسه با قوه قضاییه بود درگیری‌های ناشی از حریم یکی از موضوعات مهم کشور است که تنها مربوط به تهران نیست.

وی در همین خصوص درباره حمایت قوه قضاییه از شهرداری نیز گفت: در مورد حمایت قوه قضاییه همواره درگیر چالش منافع خصوصی و عمومی هستیم. افرادی که منافع شخصی دارند در برابر منافع عمومی هزینه سنگین می‌کنند و بدون حمایت قوه قضاییه در این محاکم پیروز نمی‌ شویم. رقم‌ها نجومی است و بدون حمایت حاکمیت به نتیجه نمی‌رسد.

حناچی دربخش دیگری از سخنانش به سرانجام دستگیری دو شهردار منطقه تهران اشاره کرده و گفت : هنوز حکمی برای همکارانمان که دستگاه‌های نظارتی پیگیر بودند، صادر نشده است. البته امیدوارم که تبرئه شوند، اما پرونده همچنان مفتوح است.

حناچی در پاسخ به پرسشی مبنی بر محافظه کار بودن مدیریت شهری در قبال تخلفات گفت: من برای محافظه‌کاری و این انتقاد‌ها از ادبیات کمک میگیرم؛ «خرج چو از کیسه مهمان بود ، حاتم طائی شدن آسان بود». ما در مقام اجرا هستیم باید به گونه‌ای عمل کنیم که منافع شهر و شهروندان را تامین کنیم.

شهردار تهران همچنین در واکنش به تخلفات مصطفی سلیمی در منطقه ۳ تهران گفت: همه مواردی که در این زمینه از آن به عنوان تخلف نام برده می شود، از  لایحه عمومی شهرداری خارج نبوده و برای همین نیاز به بررسی دارد و نمی‌توانیم الان اطلاع رسانی کنیم، ولی به موقع و زمانی که احکام قطعی شد اعلام خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه