English

سردار طلایی:

سوالات زیادی در خصوص هزینه‌کرد بودجه در شهرداری وجود دارد

نائب رئیس دوره گذشته شورای شهر تهران می‌گوید، نه تنها در عملکرد این دوره شورای شهر نشانی از خدمت نیست بلکه حتی سوالات متعددی در رابطه با نحوه هزینه‌کرد بودجه در شهرداری وجود دارد.

سوالات زیادی در خصوص هزینه‌کرد بودجه در شهرداری وجود دارد

به گزارش خبرگزاری موج، سردار مرتضی طلایی، در خصوص اظهارات اخیر مدیران شهری مبنی بر وجود تخلف در دوره‌های پیشین مدیریت شهری گفت: این مدل رفتارها بیشتر نشان از کنش سیاسی است و این افراد مواردی تحت عنوان گزارش تحقیق و تفحص منتشر می‌کنند که می‌‎خواهند حداکثر بهره‌‍برداری از فضای موجود را برای پیروزی جریان اصلاحات در انتخابات آتی ببرند.

وی افزود: در حقیقت این افراد با طرح این موارد به دنبال این هستند که تا با تخریب همه رقبا و جریان‌هایی که می‌توانند پایگاه اجتماعی داشته باشند، رأی مردم را به سمت خود جلب کنند و فضای دو قطبی‌ را در جامعه به وجود بیاورند که در نتیجه این فضای دو قطبی در انتخابات پیروز شوند.

اظهارات حناچی در مورد تخلفات شهرداری در دوره گذشته، فرار رو به جلو است

نائب رئیس دوره گذشته شورای شهر تهران اظهارات اخیر پیروز حناچی در مورد مفاسد اجتماعی را رفتار سیاسی قلمداد کرد و افزود: واقعیت امر این است که بارها ادعاهایی در مورد وجود فساد در دوره‌های قبلی شورا مطرح شد، اما نتوانستند سندی ارائه کنند و این قبیل گفته‌ها را می‌توان در زمره رفتارهای سیاسی ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: این اولین بار است که مدیر شهری و شهردار تهران در نقش سخنگوی جریان سیاسی اصلاحات چنین رفتاری را دارد.

عضو سابق شورای شهر با تاکید بر اینکه حناچی از طریق صحبت در مورد فساد در شهرداری دوره‌های گذشته به دنبال در سایه قرار دادن تخلفات مدیران و معاونین پایین دست خود است، تصریح کرد: در شرایطی که در طول مدت شورای پنجم شهر تعدادی از مدیران شهری را دستگیر کردند و در کارنامه مدیریت شهری این دوره نشانی از کار و خدمت نیست. به عبارت دیگر نه تنها در عملکرد این دوره شورای شهر نشانی از خدمت نیست بلکه حتی سوالات متعددی در رابطه با نحوه هزینه کرد اعتبارات وجود دارد. بنابراین صحبت‌های حناچی در مورد تخلفات شهرداری در دوره گذشته نوعی فرار رو به جلو است، که افکار عمومی به سمت مواردی نظیر اعتبارات و هزینه کرد آن نروند.

۶۰درصد درآمدهای شهرداری صرف هزینه‌های این نهاد می‌شود

طلایی با اشاره به هزینه کرد درآمدهای شهرداری در دوره پنجم شورای شهر خاطرنشان کرد: طبق قانون باید ۳۰ درصد از منابع درآمدی شهرداری صرف هزینه‌های جاری شود و ۷۰ درصد در حوزه عمرانی و خدماتی استفاده شود، در حالی که در حال حاضر بنابر گزارشات این قضیه برعکس است و حتی حدود ۶۰ درصد از درآمدها، صرف هزینه‌های جاری می‌شود، لذا حناچی نمی‌خواهد کسی این موارد را مورد سوال قرار دهد.

وی در پایان یادآور شد: در این میان نکته حائز اهمیت این است که حقوق مردم به دلیل رفتار سیاسی شهردار، پایمال می‌شود. این در حالی است که شهردار به عنوان نماد مدیریت شهری نباید رفتار سیاسی داشته باشد، چرا که شهردار، شهرداری و شورای شهر نهاد اجتماعی و خدماتی است نه نهاد سیاسی. لذا این صحبت‌ها را باید شخصیت‌های سیاسی بگویند و اگر از آنها می‌شنیدم، تعجب نمی‌کردم اما وقتی شهردار تهران در قامت شهردار به جای ارائه گزارش عملکرد در فضاهای گفتمانی متعدد، صحبت‌ها و رفتارهای سیاسی می‌کند، محل اشکال است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی