English

شهردار تهران اعلام کرد:

اتوبوس های برقی به زودی وارد کشور می شوند / آینده حمل و نقل عمومی تهران به سمت حمل و نقل پاک و برقی خواهد بود

شهردار تهران با ذکر اینکه آینده حمل و نقل عمومی تهران به سمت حمل و نقل پاک و برقی خواهد بود گفت: در تلاشیم تا اولین پارت اتوبوس های برقی را به زودی وارد کنیم که در این صورت یکی از خطوط اصلی بی آر تی با اتوبوس های برقی مجهز خواهد شد . امیدواریم با هماهنگی معاونت علمی و فناوری بتوانیم گره خودروهای برقی را هم حل کنیم.

اتوبوس های برقی به زودی وارد کشور می شوند / آینده حمل و نقل عمومی تهران به سمت حمل و نقل پاک و برقی خواهد بود

به گزارش اخبرنگار موج، پیروز حناچی در مراسم آغاز اجرای نخستین قطعه عملیات خط ۱۰ مترو تهران با اعلام خبر بهره برداری از ۳۰ ایستگاه مترو تا انتهای این دوره مدیریت شهری گفت: براساس برآوردهای انجام شده هر ایستگاه بیش از ۳۰ هزار مسافر را به شبکه حمل و نقل ریلی اضافه می کند..

شهردار تهران با ذکر اینکه خوشحالم که در منطقه ۲۲ به یکی از وعده های که داده بودیم عمل می کنیم گفت: این منطقه در سال های اخیر توسعه ای حتی فراتر از طرح مصوب داشته است.

وی افزود: ابا این حال فکری برای حمل و نقل عمومی و دسترسی جمعیت به سایر نقاط شهر نشده است و نتیجه این بی برنامه گی هم  که همین می شود که شریان های موجود مثل اتوبان های همت و حکیم در ساعات پیک عملا قفل می شوند.

وی با ذکر اینکه امیدوارم با احداث این خط تعادل در منطقه خط شمالی تهران به موازات بزرگراه همت و شهید زین الدین ایجاد شود

 گفت: یکی دیگر از نتایج اجرای خط 10 و آغاز به کار ایستگاه های جدید، کاهش بسیاری از تراکم های جمعیتی در نقاط دیگر مترو مثل ایستگاه صادقیه است.

شهردار تهران با طرح این ادعا که در این دوره مدیریت شهری به طور متوسط ۱۰ کیلومتر در سال به مترو افزوده شد گفت: علاوه بر زحماتی که در دوره های قبل صورت گرفته بود،  تلاش شد این حرکت زمین نماند، هر چند که شرایط اقتصادی ما به شدت حاد بود و مشکلات ناشی از تحریم ظالمانه آمریکا و کرونا پیش آمده بود اما باز هم همواره دو موضوع اصلی یعنی ترافیک و آلودگی در اولویت کاری ما قرار داشت.

وی با تاکید بر اتصال شهرهای اقماری تهران به مترو گفت:  مترو به هشتگرد رسید، مترو پرند در دستور کار است و  ایستگاه فرودگاه امام به زودی به پرند متصل خواهد شد و این اتفاق مطمئنا بهره وری مترو را بالاتر می برد که البته در توسعه مترو نقطه بحرانی ما  تامین واگن است و ما الان به اندازه زیرساخت هایمان واگن نداریم و این باید به شکل سریع حل شود.

حناچی همچنین بابیان اینکه ساخت ۶۳۰ واگن را  با چینی ها در دستور کار خود داریم گفت: ۴۰۰تلاش می کنیم تا 400 واگن را با حداکثر سرعت و بومی سازی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه کلانشهرها راهی جز حمل و نقل عمومی برای  کاهش آلاینده ها ندارند، افزود: این مشکل همه کلانشهرهاست اما برخی از آنها با مدیریت مستمر این را حل کرده اند و برخی هم با برنامه ریزی حل می کنند و آینده حمل و نقل عمومی تهران به سمت حمل و نقل پاک و برقی خواهد بود و این هدف ما است.

وی سپس به موضوع خرید و ورود اتوبوس های برقی اشاره کرده و گفت: در تلاشیم تا اولین پارت اتوبوس های برقی را به زودی وارد کنیم  که در این صورت یکی از خطوط اصلی بی آر تی با اتوبوس های برقی مجهز خواهد شد . امیدواریم با هماهنگی معاونت علمی و فناوری بتوانیم گره خودروهای برقی را هم حل کنیم.

حناچی ۱۰ درصد آلودگی تهران را مربوط به موتورسیکلت ها دانسته  و برقی شدن آنها را تحولی برای بهبود وضعیت هوای تهران عنوان کرده و گفت : در این دوره مدیریت شهری، تصویب طرح جامع ریلی تهران را در دستور کار داشتیم این مساله حائز اهمیت است که طرح جامع امکان حرکت های سلیقه ای در آینده را به حداقل می رساند و خودش مرجعی برای تصویبی عالی در هماهنگی با بقیه برنامه ها خواهد بود.

وی با ذکر اینکه اتصال شبکه ریلی تهران به شهرهای اقماری و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای خدمت به شهروندان موضوعی مهمی است که آن را دنبال می‌کنیم به طرح های تی او دی تی ( رویکرد توسعه بر محور حمل و نقل) اشااره کرد گفت: برای پیشبرد چنین طرح هایی باید سرمایه گذاری کنیم.

شهردار تهران با اشاره به حادثه افغانستان گفت: شب گذشته در میدان آزادی ویدئو مپینگی به منظور همدردی با مردم ایران و افغانستان برگزار شد.

گفتنی است خط 10 مترو به طول کلی ۴۳ کیلومتر با ۳۵ ایستگاه، از محدوده قنات کوثر در تقاطع بزرگراههای شهید زین الدین و شهید باقری شروع شده و در نهایت به ایستگاه وردآورد از خط ۵ مترو تهران متصل خواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه