English

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران:

ایجاد مجتمع های ایستگاهی ۴ هزار میلیارد تومان آورده برای مترو دارد

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در صورت راه اندازی مجتمع های ایستگاهی سالانه 3 تا 4 هزار میلیارد تومان برای مترو کسب در آمد دارد.

ایجاد مجتمع های ایستگاهی 4 هزار میلیارد تومان آورده برای مترو دارد

به گزارش خبرگزاری موج، محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه مجتمع های ایستگاهی از زمان مدیریت محسن هاشمی در مترو آغاز به کار کرده اند، گفت: این ایده الگوبرداری شده بود و تاثیر بسزای اقتصادی را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه ایجاد و بهره برداری از این مجتمع های ایستگاهی در آن دوره حدود 2 هزار میلیارد تومان آورده مالی داشته است، افزود: به این منظور ایستگاه هایی که قابلیت ایجاد مجتمع های ایستگاهی در کنار آن ها وجود داشت شناسایی شد و اگر شخصی زمینی در کنار این ایستگاه ها داشت با او وارد مذاکره می شدند یا با صدور مجوزهایی برای مترو آورده ایجاد می کردند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران هم از طریق مجوزی که برای زمین های مذکور صادر می کرد به جای دریافت پول؛ آورده ای در اختیار مترو قرار می داد و سرمایه ای برای مترو ایجاد می شد.

علیخانی با اشاره به انتقال شرکت مجتمع های ایستگاهی به معاونت مالی و اقتصادی اضافه کرد: این انتقال باعث شد که عملاً فعالیت های این شرکت مسکوت شود و اگر سرمایه ای وجود داشت فروخته شد و پولی در اختیار مترو قرار نگیرد.

وی با اشاره به مصوبه کمیسیون عمران و حمل نقل در شورای پنجم به منظور خارج شدن شرکت مجتمع های ایستگاهی از معاونت مالی و اقتصادی گفت: در حال حاضر شرکت مجتمع های ایستگاهی تحت نظر مترو فعالیت می کند و در این مدت روی پروژه و سرمایه گزاری هایی مطالعه شده و به زودی شاهد چند سرمایه گذاری در این بخش خواهیم بود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با اشاره به لزوم همکاری شهردار تهران و مناطق 22 گانه برای  صدور مجوزهای لازم افزود: در حال حاضر نیاز است شهردارتهران به معاونت شهرسازی و معماری و شهرداران مناطق دستوری دهند تا در این زمینه فعال شوند زیرا فعالیت مجتمع های ایستگاهی در این وضعیت مالی می تواند کمک خوبی برای پیشرفت و توسعه مترو باشد.

علیخانی تاکید کرد که با راه اندازی مجتمع های ایستگاهی می توان سالانه 3 تا 4 هزار میلیارد برای مترو آورده کسب کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه