English

استاندار تهران عنوان کرد:

ظرفیت تخت های بیمارستانی تهران تکمیل است

استاندار تهران با اشاره به تکمیل ظرفیت ۶۶۹۱ تختی برای بیماران کرونایی در سطح استان تهران خواستار افزایش ظرفیت بیمارستان ها برای بستری این بیماران شد.

ظرفیت تخت های بیمارستانی تهران تکمیل است

به گزارش  خبرگزاری موج، انوشیروان محسنی بندپی، در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: ظرفیت بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان تهران ۶ هزار و ۶۹۱ نفر است که این ظرفیت پر شده است. بنابراین مقرر شده تا نه تنها سریعا نسبت به افزایش تخت های بیمارستانی مربوط به بیماران کرونایی اقدام شود که در این زمینه از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شود.

وی با ذکر اینکه اقدامات خوب و اثربخشی در سطح استان تهران انجام شد که موجب ایجاد شرایط نسبی با ثبات تا پایان اسفند ماه شده بود که الگوی موفقی برای سایر نقاط کشور بود گفت: بی شک مساله سلامت مساله یک حوزه، یک دستگاه و وزارتخانه نیست، بلکه موضوعی حاکمیتی است که با استفاده از همه ظرفیت ها در راستای اقدامات درمانی و مداخله گرانه باید به آن پرداخته شود. به حمدالله در استان تهران در کنار دانشگاه های علوم پزشکی با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی، هلال احمر و ... این تعهد سیاسی شکل گرفت تا این بیماری در استان با پیچیدگی های موجود مدیریت شود.

وی شرایط امروز کشور و پایتخت را شرایط خاصی عنوان کرده و گفت: البته این شرایط یک وضعیت جهانی محسوب می شود. قطعا فرصت این هم نیست که ببینیم چه دستگاه ها و عواملی مقصر آن هستند که به این خیز رسیدیم، بلکه باید ببینیم چه کنیم تا کنترل این پیک خطرناک را هر چه زودتر و با موفقیت هر چه بهتر به انجام برسانیم .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ درصد تخت های مراکز درمانی متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ۳۴ درصد برای دانشگاه علوم پزشکی ایران و ۳۴ درصد برای دانشگاه علوم پزشکی تهران است گفت: همانطور که گفتم ظرفیت تخت های مراکز درمانی تکمیل  است، برای همین باید تصمیمی بگیریم که مردم جلوی بیمارستان ها سرگردان نشوند. بنابراین اولین اقدام ما باید افزایش تخت های بیمارستانی باشد. 

بندپی همچنین با بیان اینکه ۵۱  درصد بیماران در دانشگاه های علوم پزشکی، ۱۳ درصد در نیروهای مسلح، ۱۳.۵ درصد تامین اجتماعی، ۱۳ درصد خصوصی و ۹.۵ درصد آزاد و سایر بیمارستان ها هستند: معتقدیم در همین راستا باید ستاد هدایت برای بیماری کرونا شکل بگیرد تا اگر فردی به بیمارستانی مراجعه کرد و آن مرکز درمانی جای خالی نداشت، ستاد هدایت ، فرد را راهنمایی کند. 

استاندار تهران با تاکید بر اینکه باید بر محدودیت هایی که در حال حاضر مصوب شده اند تمرکز داشته باشیم و از همه ظرفیت ها برای اجرای آنها استفاده کنیم گفت:  حق تصمیم گیری در استان تهران برای ستاد کرونای استان است و دستگاه های ملی و استانی باید تابع ستاد کرونای استان باشند. در حال حاضر مصوب شده فعالیت همه دستگاه ها در سطح استان تهران باید بر اساس مصوبات انجام شود و همه آنها باید تابع باشند.

وی در خصوص روند واکسیناسیون کرونا در پایتخت  نیز گفت: به تناسب جمعیت سهمیه استان تهران کم است. با وجود این همه بیمارستان و مرکز ارائه خدمات سهمیه استان تهران کم است و نظام عادلانه این است که به تناسب جمعیت سهمیه واکسن داده شود.

استاندار تهران با اشاره به لزوم استمرار طرح شهید سلیمانی عنوان کرد: راه اندازی خط آموزشی و اطلاع رسانی به شهروندان، ایجاد ستاد هدایت بیماران کرونایی و همچنین افزایش مراکز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته اقدام می شود که در این زمینه ۹۰ مرکز راه اندازی شده است.

محسنی بندپی سپس با اشاره به تشدید نظارت بر مصوبات ستاد ملی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است و در موج چهارم تدابیر مختلف پیگیری می شود تا نسبت به کنترل این موج اقدام شود.

محسنی بندپی با تاکید بر لزوم حفظ انسجام و هماهنگی در استان تهران گفت: تا به امروز الگوی موفقی توسط استان تهران ارائه شده که باید استمرار پیدا کند. از سوی دیگر مشارکت شهروندان نیز از تاثیر بسزایی برخوردار است. همچنین طرح شهید سلیمانی نیز باید با حداکثر جدیت اجرایی شود.

محسنی بند پی همچنین در پایان این جلسه و در جمع خبرنگاران نیز گفت: در جلسه امروز مروری داشتیم بر روند تصاعدی کرونا و اینکه با وجودیکه از اوایل اسفند ماه هشدارهای لازم توسط کارشناسان نظام سلامت نسبت به شلوغی بازار، بازگشایی تالارها و برگزاری مراسم عروسی و ختم و همچنین چرخش ویروس کرونا انگلیسی با افزایش بیماران سرپایی داده شده بود اما متاسفانه در نهایت امروز به شکل خطرناکی با موج چهارم کرونا مواجه شده ایم.

وی با تاکید برلزوم اتخاذ تدابیرو اقدامات مداخله جویانه اثربخش در این راستا گفت: از جمله این اقدامات می تواند افزایش ظرفیت بیمارستانی، تشکیل ستاد هدایت بیماران، افزایش مراکز ۱۶ ساعته به ۲۴ ساعته و نظارت بر رعایت پروتکل ها و کاهش تردد در سطح شهر باشد. در همین خصوص معتقدیم که بی تردید با انجام این اقدامات می توان نسبت به مدیریت بیماری و کاهش ابتلا در هفته آینده امیداور بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه