English

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفتگو با موج:

بیشترین طیف آسیب دیدگان حوادث چهارشنبه سوری بین ۶ تا ۱۸ سال بوده اند / مصدومیت چشم بیشترین آمار آسیب دیدگان چهارشنبه سوری

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با ذکر اینکه امسال آمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری افزایشی ٢٠٠ درصدی را داشته است گفت : بیشترین طیف آسیب دیدگان حوادث چهارشنبه سوری بین 6 تا 18 سال بوده اند

بیشترین طیف آسیب دیدگان حوادث چهارشنبه سوری بین 6 تا 18 سال بوده اند / مصدومیت چشم بیشترین آمار آسیب دیدگان چهارشنبه سوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور،با بیان اینکه متاسفانه امسال نه تنها شاهد افزایش رعایت اصول ایمنی در حوادث چهارشنبه سوری نبودیم که حتی با سهل انگاری تعدادی از هموطنان آمار آسیب دیدگان حوادث چهارشنبه سوری امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش  ٢٠٠ درصدی در مراجعات مصدومان اینگونه حوادث به بیمارستان ها و مراکز درمانی داشته است.

وی با ذکر اینکه تا شب گذشته حدود ٢۶٣ نفر از هموطنان مصدوم شده اند گفت : این در حالی است که سال گذشته در همین زمان آمار مصدومان ما نزدیک به ٨٢ نفر مصدوم بود. 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: متاسفانه ١۴ درصد از افرادی که دچار آسیب شدند، عابران بودند یعنی افرادی که در حال بازگشت از مراکز آموزشی یا محل کار بودند. آسیب های چشمی، قطع عضو و سوختگی مواردی هستند که ما در چهارشنبه آخر سال با آن ها رو به رو هستیم که بسیاری از این آسیب ها علیرغم تلاش کادر تخصصی و حتی فوق تخصصی درمان قابل جبران نیست و محدودیت ها و معلولیت در پی خواهد داشت که تا پایان عمر همراه افراد خواهد ماند.

خالدی در پاسخ به این سوال که بیشترین طیف آسیب دیدگان را کودکان و نوجوانان بین ۶ تا ١٨ سال تشکیل می دهند گفت: این نشان می دهد که  والدین باید نظارت بیشتری بر رفتار و تردد فرزندانشان داشته باشند.

وی اضافه کرد: در صورتی که افراد در طول مسیر با مصدومی رو به رو شدند حتما باید با شماره ١١۵ تماس بگیرند گفت : در عین حال اگر در مسیر تردد خود دیدید که افرادی در حال فروش مواد محترقه یا استفاده از آن هستند حتما با عوامل انتظامی تماس بگیرید.

خالدی با تاکید براینکه بیشترین آمار مصدومیت ها ، به مصدومیت از ناحیه چشمان بر می گردد گفت : براساس آمار موجود 27 درصد آسیب دیدگی ها از ناحیه چشم و 24 درصد از ناحیه دستان است که بیشترین طیف آسیب ها را به خود اختصاص داده اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در ادامه گفت: 

وی با ذکر اینکه هر جراحت کوچک و بزرگی در خصوص حوادث چهارشنبه آخر سال می تواند راهی برای ابتلا به کرونا باشد، گفت : همانطور که می دانید امروز اکثر پزشکان و پرستاران در حال خدمت رسانی و درمان بیماران کرونایی هستند. مسلما در چنین شرایطی هر حادثه ای که باعث افزایش تعداد مراجعه کنندگان شود، بار ارایه خدمات را بر دوش همکاران بنده زیاد خواهد کرد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در پاسخ به این سوال که چه تعداد نیرو در حوادث چهارشنبه سوری شرکت دارند ؟ گفت: ما تمام توان امان را برای امداد رسانی در شب چهارشنبه بسیج کرده ایم . مثلا فقط در تهران بیش از هزار نیروی اورژانس در حالت آماده باش هستند. 

وی تاکید کرد: البته امسال قصد داریم استفاده از نیروهای موتورسوار خود را در این شب کاهش دهیم چون تجارب سالهای گذشته نشان داده که این عزیزان در برابر حوادث چهارشنبه صوری آسیب پذیر هستند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه