English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

آقای حناچی؛ منظورتان از انتقال تجارب کاهش آلودگی هوا به سارایوو، سفر به کیش بود!؟/براستی راه حل کاهش آلودگی هوا چیست؟

درحالیکه مردم پایتخت حدود یکماه است که به خاطر آلودگی شدید هوا که گفته می شود ناشی از مازوت سوزی است، به شدت رنج می برند و در شرایطی که دو شهردار منطقه تهران هفته گذشته به خاطر تخلفاتی که در منطقه ۲۱ داشته اند به دادگاه احضار شده اند، گفته می شود شهردار تهران در کمال آرامش، سفری به کیش داشته است!

آقای حناچی؛ منظورتان از انتقال تجارب کاهش آلودگی هوا به سارایوو، سفر به کیش بود!؟/براستی راه حل کاهش آلودگی هوا چیست؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، دیماه سه سال قبل و در حالیکه تهران زلزله تقریبا شدیدی را پشت سرگذاشته بود و مانند این روزها، به شدت هوایش آلوده بود و همه دنبال مسببین آن می گشتند، به یکباره خبر رسید که آقای شهردار، به جزیره خوش آب و هوای کیش سفر کرده تا چند روزی را به دور از هیاهوی شهر و دغدغه خواست‌های شهروندان آن، نفسی تازه کند و استخوانی بترکاند. آنهم احتمالا با همان عیالی که چند ماه قبل با تیر خلاصی که به وی زد، عملا هم زندگی او را گرفت و هم خودش راهی زندان شد. رسانه ها در آن زمان نوشتند: تهران از هفته گذشته دچار مشکلات و بحران‌های قابل توجهی بود؛ از آلودگی هوا و زلزله گرفته تا قفل شدن شهر به دلیل بحران زلزله؛ اما در این میان، هیچ خبری از شهردار پایتخت نبوده  و هیچ تصویری از ایشان در جلسات مدیریت بحران پایتخت مخابره نشد تا جایی که کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز به این غیبت طولانی نجفی واکنش نشان دادند. این موضوع به قدری بالا گرفته که حتی حامیان تیم مدیریت فعلی شهر تهران نیز جزو منتقدان شدند.

با شدت گرفتن شایعات، در یکی از همین روزها نجفی در گفتگوی تلفنی با شبکه پنجم سیما در روز ۳۰ آذرماه به جلسات و بازدیدهای خود اشاره و اظهار کرد: امروز عمدتاً در دفتر خودم جلسه داشتم و در کنار آن در محل اصلی ستاد مدیریت بحران شهر تهران نیز حضور یافتم. علاوه بر این از یکی - دو سالن ورزشی شهر تهران نیز بازدید داشتم چرا که شهرداری تهران از شب گذشته درب تمامی سالن‌های ورزشی را باز کرده و افرادی را برای کمک به مردم فرستاده بود.

البته با وجود ادعای نجفی برای حضور در دفتر کارش، هیچ تصویری از حضور وی در دفتر کارش منتشر نشد. این شرایط از آن جهت عجیب بود که دو هفته قبل تر از آن و پیش از ناپدید شدن شهردار تهران، کانال تلگرامی و اینستاگرام نجفی، تمام رفت و آمدهای وی را به صورت تصویری برای مردم گزارش می‌کردند.

اما این پایان ماجرا نبود، با ادامه شایعات در مورد غیبت نجفی، مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با ادعای اینکه نجفی در تهران بوده است؛ اعلام کرد: "همانطور که پس از وقوع زلزله اخیر تهران، شهردار تهران اعلام کرد، وی از نخستین ساعات بعد از زلزله تهران در کنار بازدیدهای سرزده میدانی در دفتر کاری خود به صورت دائم با بخش‌های مختلف در ارتباط بود و در جریان مجموعه عملیاتی که باید از طریق شهرداری و ستاد مدیریت بحران انجام می‌شد، قرار داشت ضمن آنکه جلسه ستاد مدیریت بحران بلافاصله بعد از وقوع زلزله با دستور دکتر نجفی تشکیل شد و مباحث مطرح شده در این جلسه نیز به صورت مداوم به وی منتقل و دستورات لازم اخذ می‌شد."

اما برخی رسانه‌ها بدون توجه به این اطلاعات و این نکته که بازدید سرزده لزوماً به معنای همراهی عکاسان و خبرنگاران با مدیر ارشد نیست، اقدام به داستان‌سرایی درخصوص عدم حضور شهردار تهران در پایتخت کرده‌اند."

البته در توضیحات شهرداری تهران، بازهم هیچ سندی مبنی بر حضور نجفی و فعالیت‌های مورد اشاره در این اطلاعیه، ارائه نشده بود. بعد از این تکذیبیه فوری و بدون سند، یکی از وبسایت‌های خبری در حوزه شهری نوشت: پیگیری خبرنگار سدنا نیوز نشان می‌دهد او به همراه خانواده‌اش از روز یکشنبه ۲۶ آذر ماه به کیش سفر کرده است. نجفی و همراهانش، در دو سوییت طبقه سوم هتل داریوش اقامت کردند. هزینه اقامت در این سوییت‌ها شبی از یک میلیون و ۹۰ تا یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است. 

این خبر در حالی مخابره شد که برخی رسانه‌ها امروز-اواخر دیماه ۹۶- از سفر اواسط هفته گذشته نجفی به خارج از تهران با توصیه پزشکان به دلیل بیماری قلبی وی و لزوم عدم حضور در هوای آلوده تهران خبر داده بودند.

در پی انتشار این خبر، تکذیبیه‌ دیگری اینبار از خود نجفی و در گفتگو با خبرنگاران صادر شد. تکذیبه ای که در آن شهردار تهران مدعی شده بود که چند ماه است که نه مشهد و کیش رفته است و نه خارج از کشور. وی در این گفتگو گفته بود: من فکر می‌کنم حداقل شش ماه است که به کیش نرفته‌ام. یکی از دوستان می‌گفت در فضای مجازی به او پیام داده بودند که آقای نجفی روز پنج شنبه، خارج از تهران بوده است. ایشان می‌گفت من پیام دادم که حداقل تا ظهر امروز، پنجشنبه با آقای نجفی جلسه داشتیم و جلسه ما هم با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) درباره فعالیت‌های عمرانی شهر تهران بود.

شهردار تهران ادامه داد: من از ساعت شش صبح روز پنج شنبه تا امروز – تاریخ انجام مصاحبه - مرتباً مسائل مربوط به زلزله را پیگیری کردم؛ در بعضی از جلسات خودم شرکت کردم و در بعضی از جلسات نیز نمایندگان و معاونانم حضور داشتند.

البته این گفتگو هم نتوانست پایانی باشد برای ادعاهای منتقدان. آنها معتقد بودند که مگر می شود نجفی اینهمه جلسه رفته باشد و در ستاد بحران حاضر شده باشد ولی هیچ عکس و خبری از وی منتشر نشده باشد!؟ آنها همچنین صحت دو ادعای دیگر نجفی در مورد عدم سفر به مشهد در شش ماه گذشته و خارج از کشور در چند ماه قبل نیز با مروری بر سفرهای وی زیر سوال بردند و با استناد به اخبار و تصاویر مربوط به سفر وی در ۲۵ مهرماه همان سال به کره جنوبی و سفرش در پنجم آبان ماه وی به مشهد برای حضور در نشست شهرداران کلانشهرها عملا صحت گفته های وی را زیر سوال بردند و مدعی شدند که با این شرایط ادعای حضور شهردار تهران در آن روزهای پر التهاب تهران در کیش، دور از ذهن هم نیست! 

تکرار تاریخ!

حالا و بعد از گذشت سه سال گویا تاریخ دوباره تکرار شده است. باز هم شدت گرفتن آلودگی هوا و بحرانی شدن شرایط پایتخت و البته باز هم گفتگوها و مصاحبه های مسئولان در مورد ریشه یابی مساله و انداختن توپ مسئولیت این آلودگی به زمین سایر مسئولان؛ حالا و در چنین شرایطی درست مثل ماجرای مسافرت نجفی به کیش خبری منتشر شده که در آن ادعا شده، پیروز حناچی شهردار تهران برای گذراندن تعطیلاتی چند روزه به کیش سفر کرده تا خستگی در کند و البته هوای تازه ایی استنشاق. اینبار منتشر کنندگان این خبر حتی شماره پرواز وی را نیز ذکر کرده اند و آورده اند که شهردار تهران با پرواز شماره ۶۹۸۴ کاسپین به کیش پریده است! این خبر اگر درست باشد می تواند نکته مهمی در عملکرد مدیریت شهری باشد؛ چراکه با وجود آنکه شهرداری یکی از اصلی ترین سازمان های مسئول در مورد اداره شهر و به تبع آن آلودگی هوای آن است، سفر شهردار تهران به نقطه ای سالم و به دور از آلودگی؛ می تواند نشانه ای از بی توجهی به دغدغه های شهر و شهروندان این کلانشهر باشد. آنهم در شرایطی که همین چند روز قبل دو تن از شهرداران مناطق وی برای بازجویی، به دستگاه قضا احضار شده اند! احضار دو شهردار منطقه ای که شهرداری اعلام کرده فعلا از کار برکنار شده اند و مناطقشان توسط معاون های خدمات شهری سرپرستی می شود!. اما چنانچه واقعا خبر منتشره مبنی بر رفتن به جزیره کیش صحت داشته باشد قضیه جالبتر هم می شود؛ چراکه چندی پیش و در جلسه ایی شهردار تهران خطاب به شهردار سارایوو اعلام کرد؛ تهران آمادگی برای انتقال تجارب کاهش آلودگی هوا به سارایوو را دارد؛ حال معلوم نیست منظور از انتقال تجارب همان سفر به کیش و جزایر خوش آب و هواست یا...!؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • منوچهر

    عوامل آلودگی هوای تهران و سایر استان ها
    1 - موتور سیکلت ها ( هر موتور سیکلت سه برابر یک خودرو، هوا را آلوده می کند)
    2 - عدم واردات خودرو های الکتریکی ( به دلیل وجود مافیای خودرو در داخل کشور)
    3 - مازوت سوزی ( به علت سوء مدیریت و عدم برنامه ریزی صحیح وزارت نیرو)
    4 - تمرکز شهر نشینی در مراکز استان ها و پایتخت ( به علت عدم سوء مدیریت و عدم برنامه ریزی وزارت مسکن و شهر سازی و شهرداری ها )

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه