English

پیرحسین کولیوند:

طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای مردم رایگان است

رییس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای مردم رایگان است.

طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای مردم رایگان است

به گزارش خبرگزاری موج، پیر حسین کولیوند در نشست خبری طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که صبح امروز به صورت ویدیو کنفرانس انجام شد اظهار کرد: قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی در قالب بیماریابی، جداسازی و آموزش هموطنان برای کاهش بیماران مبتلا به کرونا آغاز شده که پشتیبانی این طرح به عهده سازمان اورژانس کشور است.

وی با بیان اینکه این طرح با همت بسیاری از دستگاه ها انجام می شود گفت: بر اساس هدف‌گذاری که طبق سند طرح نوشته شده پیش می رویم و ان شاءالله به آن اهداف میرسیم.

وی افزود: برای این کار، گروه های مختلفی تشکیل شده و پایگاه هایی برای بیماریابی مشخص شده است. چون نیاز است که افراد جداسازی شوند، افرادی که خودشان در خانه امکان جداسازی دارند را پیگیری و پایش میکنیم اما افرادی که این امکان را نداشته باشند در هتل ها، مهمانسرا ها و .. جداسازی می کنیم.

کولیوند گفت: هیچ دستگاهی از کمک دریغ نکرده و همکاری جدی و صمیمی بین دستگاه ها وجود دارد.

وی اظهار کرد: رئیس جمعیت هلال احمر تمام ظرفیت های خود را و حتی سالن هایی که می توان در فاز آخر از آن ها استفاده کرد را در اختیار گذاشت. وزارت میراث و گردشگری نیز غالب هتل ها و مهمانسراها را در اختیار ما گذاشتند و ظرفیت هتل های خصوصی که داوطلب بودند هم به ما اعلام کردند.

مهندس فتاح رییس بنیاد مستضعفان هم اعلام کردند که بنیاد تمام امکاناتی که می تواند را در اختیار ما میگذارد. وزارت ورزش هم تمام آنچه را که داشت در اختیار ما گذاشت، بطوریکه سالن های ورزشی تمام شهرستان ها را در اختیار ما قرار دادند البته فاز اول ما استفاده از هتل ها و مهمانسرا ها است.

رییس طرح حاج قاسم سلیمانی افزود: سازمان اوقاف نیز ظرفیت خوبی از زائر سراها و شبستان ها را به ما معرفی کردند که خوشبختانه از آن هم بهره می بریم، ستاد کل نیرو های مسلح نیز تمام قد پای کار هستند و از نظر تخت های بستری هم که می تواند استفاده شود به ما کمک خواهد شد.

کولیوند اظهار کرد: اسم این مراکز را مراکز مراقبتی سلامت گذاشتیم و علاوه بر اسکان و خدمات روتین، خدمات سلامت مثل بررسی وضعیت بیماری و.. نیز انجام می شود. متخصصان مدیریت بیماری های واگیر بررسی پیشرفت بیماری ها را انجام می دهند و اگر در حین جداسازی نیاز به خدمات بیمارستانی باشد حتما افراد را به بیمارستان ها منتقل می کنیم.

وی افزود: از تجربیات خود در حج هم استفاده کردیم و می توانیم از این ظرفیت نیز استفاده کنیم.

رییس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا اظهار کرد: تا به امروز بالغ بر ١٢٠ هزار تخت را به عنوان ظرفیت اعلام کردیم و اولویت اول ما هتل ها و مهمانسرا های دولتی، قدم بعدی هتل ها و مهمانسرا های بخش میراث، اولویت بعدی هتل ها و مراکز خصوصی، سپس مهمانسراهای اوقاف و پس از آن سایر موارد است.

کولیوند اظهار کرد: تمام تجهیزات و لوازم حفاظت فردی برای افرادی که قرار است در این طرح حضور داشته باشند انجام شده. مردم عزیز برای این طرح هزینه ای پرداخت نخواهند کرد و پیگیری ها از سوی وزارت بهداشت انجام شده و تیم های ما از بسیج جامعه پزشکی، وزارت بهداشت و... خواهد بود.

وی افزود: با اینکه افرادی که امکان جداسازی خود از دیگران را ندارند به این مراکز منتقل می شوند و مورد پذیرش قرار می گیرند اما افرادی هم که در خانه خود را قرنطینه کردند شامل خدمات پیگیری ما می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه