English

پیگیری موج در مورد فیش حقوقی سرباز طلبه آموزش و پرورشی:

فیش حقوق ۱۲ میلیونی سرباز طلبه شیطنت مجازی است!

بار دیگر انتشار خبری از فیش حقوقی یک سرباز طلبه آموزش و پرورشی در فضای مجازی باعث شد تا این وزارتخانه دوباره با چالشی جدید روبرو شود. چالشی که آموزش و پرورش با سکوت خود به آن دامن می زند.

فیش حقوق ۱۲ میلیونی سرباز طلبه شیطنت مجازی است!

به گزارش خبرگزاری موج؛ بعد از جنجالی که به خاطر حکم شلاق معلمی در تهران به پا شد ، انتشار خبری دیگر در فضای مجازی باعث شد تا دوباره نگاه های انتقاد آمیز شهروندان و معلم ها به آموزش و پرورش جلب شود. اینبار منشاء این خبر، انتشار تصویری از فیش حقوقی یک روحانی بود که گویا در آموزش و پرورش مازندران خدمت می کند و فیش حقوقی اش رقم دریافتی ۱۲ میلیون تومان را نشان می دهد. اما جالب تر از این تصویر جزییات آن بود که می توانست حساسیت بخش زیادی از جامعه را برانگیزد. بخصوص معلم ها و کادر آموزش و پرورش را . اولین نکته در این فیش حقوقی تاریخ استخدام این فرد می باشد که نشان می دهد تنها یکی دو ماه از آغاز فعالیت وی می گذرد. دومین مورد به نحوه محاسبه حقوق و مزایای وی بر می گردد. بر اساس این فیش منتشر شده حقوق فرد یاد شده ۵ میلیون تومان بوده و ۷ میلیون مابقی حقوق وی به خاطر بند"سایر" بوده است. یعنی وی حدود ۵.۱ برابر حقوقش را از محل سایر فعالیت ها دریافت کرده است. ولی شاید جالب ترین بخش این فیش حقوقی مربوط به پست سازمانی این شخص باشد. چرا که برمبنای آنچه در این فیش نوشته شده گویا وی "کارآموز " است ! همین موارد کافی بود تا در طول چند روزی که این تصویر در فضای مجازی دست به دست می شد بسیاری از فرهنگیان در واکنش به این تبعیض آشکار پیام های تند و تیزی را در فضای مجازی منتشر کنند. 

یکی از همین معلمین که گویا معلمی از استان چهارمحال بختیاری است در یکی از گروه های مجازی که این تصویر را منتشر کرده بود نوشت : من در شهر خودمان با 18 سال سابقه تدریس حدود 3 تومان دریافتی دارم آنوقت یک جوان تازه استخدام شده ۴ برابر من حقوق می گیرد! این چه معنایی می تواند داشته باشد؟ 

یکی دیگر از معلم های شهرستانی نیز در همین زمینه نوشت: این فیش حقوقی چیز عجیبی نیست! در همه ادارات یکسری نور چشمی و سفارش شده هستند که نه کاری می کنند و نه فایده ای دارند و فقط حقوق می گیرند. آنهم چه حقوقی های پرو پیمانه داری!

علاوه بر معلمین ، برخی از کارکنان آموزش و پرورش و سایر اعضای این وزارتخانه نیز واکنش های تندی  را نسبت به این فیش حقوقی  داشته اند. 

مصطفی کارمندی از خطه پایتخت است که ۱۲ سال سابقه کار در آموزش و پرورش را دارد. وی نیز در انتقاد از این افشاگری اینترنتی گفت: اعتراض ما به حقوق نجومی این فرد نیست. گاهی اوقات کارمندی کارحساس یا مهمی را می کند که سزاوار دریافت حقوقی هایی غیرمتعارف است، اما سوال ما این است که واقعا این فرد که گویا تازه هم استخدام شده، چه شاخ غولی را شکسته که باید در یک شهرستان اینهمه حقوق بگیرد؟!!!

یکی از کاکنان دیگر آموزش و پرورش هم با نظری مشابه نوشته است: واقعا چرا آقایان با این کارهایشان اسم روحانیت و دین را اینگونه لکه دار می کنند؟ چه کسی می خواهد پاسخگوی عملکرد این مسئولان و خدشه ای که به دین می زنند نیست؟

جوابیه پشت پرده ای

با این وجود آموزش و پرورش هنوز واکنشی رسمی را نسبت به این خبر و قبض منتشر شده نداشته است. تنها مطلبی که در این زمینه منتشر می شود دو مطلبی است که در تکذیب این فیش و جعلی بودن آن می باشد. مطالبی که به نظر می رسد در واقع همان جواب "غیررسمی " و غیرمستقیم این وزارتخانه باشد! در اولین مطلب که نام نویسنده ای دارد و نه نشانی از مرکزی که آن را منتشر کرده آمده است: چند روز است تصویر با عنوان حقوق یک طلبه ۲۶ ساله کارآموز در آموزش و پرورش در شبکه های اجتماعی در حال باز نشر است هر چند که جعلی بودن این سند آنقدر ناشیانه و ابتدایی است که هر اهل فهمی با دیدین آن به خنده می افتد. 

در بخش دیگری از این مطلب با ذکر دلایلی در مورد جعلی بودن این فیش حقوقی آمده است :

1- برای پی بردن به جعلی بودن کافی است به اعداد درج شده در تصویر دقت کنید(کادر قرمز) از عدد یک تا یازده به فارسی نوشته شده ولی دوازده تا پانزده به انگلیسی

2-  عدد یک شماره پرونده به کنار...

3- در کادر های زرد رنگ مغایرت تاریخ ها را مشاهد می‌کنید تاریخ صدور حکم را آبان ۹۹ درج شده اما تاریخ اجرا مهر ۹۹ یعنی قبل از صدور حکم ، حکم اجرا شده

4- در کادر آبی شرح تفضیلی حقوق است از عجایب این سند عدد حقوق ۴۰۰ هزار تومان است حق پوشاک ۵ میلیونی، گزینه سایر هم که دور از تصویر افتاده و گزینه کسورات را هم فراموش کردن!

اما گویا این مطلب بین خود روحانیون هم انعکاس زیادی داشته است. این انعکاس چنان بوده که خبرگزاری رسا ، به عنوان خبرگزاری حوزه علمیه گفتگویی با حجت الاسلام دلیری که گویا فیش حقوقی به نام وی بوده، داشته است. وی در واکنش به انتشار فیش حقوقی جعلی که به نام وی در فضای مجازی منتشر شده، گفت: حقوق بنده ۶۰۰ هزار تومان می باشد که هنوز این مبلغ، پرداخت نشده است.

حجت الاسلام سام دلیری طلبه سطح ۳ حوزه و صاحب این فیش حقوقی در این گفتگو به سابقه فعالیت خود در آموزش و پرورش اشاره کرده و گفت: از ابتدای مهر به عنوان سرباز طلبه در شهرستان چالوس مشغول به کار شدم که تاکنون هم حقوقی دریافت نکرده ام و از دیدن این فیش حقوقی بسیار متعجب شدم.

وی افزود: میزان حقوق ماهیانه ای که برای بنده مشخص شده است در حدود ۶۰۰ هزار تومان است و اصلا تناسبی با ۱۲ میلیونی که در فیش جعلی آمده، ندارد.

معاون فرهنگی: شیطنت است

با این حال تلاش کردیم تا از مسئولان آموزش و پرورش هم جوابی در مورد صحت این فیش داشته باشیم. تلاشی که در نهایت منجر به انجام گفتگویی با معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش شد. علیرضا کاظمی، با تاکید براینکه مسئول استخدام و تعیین حقوق کارکنان معاون اداری آموزش و پرورش است گفت: اما با این حال تا جایی که می دانم این فیش به هیچ عنوان نمی تواند واقعی باشد و صددرصد جعلی است. 

وی در تشریح دلایل خود نیز گفت : در حال حاضر حقوق یک سرباز وظیفه ۶۰۰ هزار تومان است. حتی اگر چند ماه حقوق معوق هم داشته باشد، مجموعا ۴-۳ میلیون هم نمی شود! 

کاظمی در ادامه گفت: به نظر می رسد این فیش یک شیطنت و بی اخلاقی رسانه ای در فضای مجازی باشد. وگرنه بنده با ۳۰ سال سابقه کار وپست مدیریتی و در عین اینکه عضو هیات علمی دانشگاه هستم حقوقم به مراتب کمتر از این رقمی است که در فیش منتشر شده درج شده است! 

 با تمام این تفاصیل همچنان وزارت آموزش و پرورش از اعلام نظر رسمی در این زمینه طفره می رود. طفره رفتنی که می تواند باعث دامن زدن به ابهامات وسوالات بی پاسخ پیش روی افکار عمومی باشد. شایعات و ابهاماتی که اینبار این ابهام روحانیت و دین را نشانه رفته است!

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    طلبه وظیفه چیه؟ مگر روحانیون هم خدمت وظیفه دارند؟

    • اره سربازی دارن مثل بقیه ی افراد جامعه ۲۱ماه

  • ناشناس

    اموزش وپرورش بای هرچه زودتر به این شایعه پاسخ دهد اگر چیزی در چنته ندارد.

  • رسول آواره

    اولا واقعا مگه طلبه ها خدمت سربازی دارن؟ بعدش هم اگه جعلیه چطور مشخصات اون حاجی با فیش کاملا مطابقت داره؟ پس چرا فیش کس دیگه ای رو نذاشتن؟ به هر حال هر چه سریعتر باید ابهامات و سوالات این قضیه بخصوص توضیح داده بشه والا دلسردیهای زیادی ایجاد می کنه

    • میثم

      سلام. دوست عزیز . من طلبه هستم. درحال حاضر هم سرباز طلبه در ارگانی هستم.
      اصل اصل حقوق سرباز طلبه ۶۰۰ هزار هست که به بنده به جای ۶۰۰ هزار۳۰۰ هزارتومان دارند میدن.

    • ناشناس

      عجب!

  • بهمن

    از این جور اشتباه ها در کارگزینی ادارات آموزش وپرورش پیش می آید ، من ۲۷ سال سابقه خدمت دارم یکسال یک صفر جلوی یکی از بندهای حکم من اضافه گذاشته بودند و ماه بعد متوجه اشتباه شدند و کسر کردند.
    مطلب دیگر اینکه همیشه تاریخ صدور حکم ها حداقل دو ماه بعد از تاریخ اجرا هستند. چون تاریخ اجرا تاریخی است که طبق قانون حقوق مستخدم برقرار میشود ولی تا مجوز نگارش حکم از اداره کل به ادارات برسد زمان میبرد البته معوقه ماههای قبل از آن پرداخت میشود.

  • ناشناس

    دو جاش مشکل داره
    یکی اینکه طلبه ها معمولا یا سطح ۵ میرن سربازی یا سطح ۸ که این سطح ۲ هست
    و یکی اینکه کد ملی با محل صدور شناسنامه مطابقت نداره

  • A

    دو جاش مشکل داره
    یکی اینکه طلبه ها معمولا یا سطح ۵ میرن سربازی یا سطح ۸ که این سطح ۲ هست
    و یکی اینکه کد ملی با محل صدور شناسنامه مطابقت نداره

  • یاسر کمالی وند

    ✅ و اما واقیعت
    ساختگی بودن فیش در وضعیت قبلی با یک نگاه ساده معلوم می‌شه:

    اول اینکه شماره ردیف ها (اسم و ...) از یک تا یازده رو فارسی نوشته بنده خدا، بعد از ۱۲ تا ۱۵ رو انگلیسی بعد دوباره ۱۶ و ۱۷ فارسی بعد دوباره .....🤦‍♂️

    دوم اینکه ردیف ۱۸ دومرتبه تکرار شده (شماره حکم و تاریخ حکم)

    سوم تاریخ حکم رو زده آبان ۹۹، ولی تاریخ اجراش مهر ۹۹ هست!
    چهارم:حقوق و حق پوشاک و سایر رو نوشته، اما کسورات رو ننوشته!

    پنجم:همه اینا به کنار! حقوق طرف رو زده ۴۰۰ هزار تومن، حق پوشاکش رو زده ۵ میلیون😂

    ششم :مدرک تحصیلی را نوشته: حوزه ای (تعبیر صحیح و رایج حوزوی است)

  • عباس

    تاریخ صدور و اجرای حکم هیچ مشکلی ندارد چون اول فرد به محل کار معرفی میشود و با یک نامه و سپس حکم صادر میشود من خود فرهنگی هستم

  • س

    تو تکذیب کردی و ملت باور کرد.

  • ناشناس

    فیش که الکیه ولی افراد نورچشمی و سفارش شده در هر سازمانی وجود دارن کار خاصی انجام نمیدن اما حقوق و مزایا میگیرن

  • ناشناس

    مگه حوزوی هم میتونه دبیر هنرستان بشه که نوشتن هنرآموز؟ دوما که هنر آموز یعنی کسی که هنر تدریس میکنه معنیش کارآموز بود نیست. سوما مگه تو فیش فرهنگیا اصلا چیزی به اسم حق پوشاک وجود داره؟ بدبخت فرهنگیا.

  • ناشناس

    متاسفانه این فیش حقوقی واقعی است

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه