English

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش :

بزرگترین چرخش تعلیم و تربیت حرکت از رویکرد آموزشی به رویکرد فرهنگی تربیتی است

همایش گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی صبح امروز در سالن وزارت کشور برگزار شد.

بزرگترین چرخش تعلیم و تربیت حرکت از رویکرد آموزشی به رویکرد فرهنگی تربیتی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در همایش گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی که با شعار " یاوران تربیت " صبح امروز در سالن وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه معاون و مشاور پرورشی به عنوان خط مقدم فعالیت‌های پرورشی و تربیتی خدمت میکند، ادامه داد: در حضور حدود ۳ هزار مربی، معاون و مشاور پرورشی در خط مقدم فعالیت‌های پرورشی و تربیتی انجام وظیفه می کنند.

علیرضا کاظمی در ادامه افزود: حوزه امور تربیتی و پرورشی فراز و فرودهای زیادی داشته و پرافتخار بوده است. علیرغم اینکه برخی می‌خواهند این فعالیت‌ها را کوچک جلوه دهند اما ما در تمام عرصه‌های نظام و انقلاب حضور و در بخش‌هایی که جز شرح وظایف بوده یا نبوده فعالیت‌هایی داشته‌ایم.

کاظمی با اشاره به سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این نکته که بزرگ ترین هدف میانی سند برای نظام تعلیم و تربیت دستیابی به حیات طیبه و مهم‌ترین استراتژی تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی است، افزود: سند تحول بنیادین فرا روی ماست و بزرگترین چرخش تعلیم و تربیت حرکت از رویکرد آموزشی به رویکرد فرهنگی تربیتی است که  این امر وظیفه ما را سنگین می‌کند اما این فرصت‌ها، پشتوانه اجرایی می‌خواهد. که در این رابطه ما دو فرصت مهم فرارو داریم؛ فرصت پشتوانه‌های نظری ارزشمند نظام تعلیم و تربیت که تاکیدات مقام معظم رهبری است و دیگری رویکرد حاکم بر سند تحول بنیادین است که صد درصد تربیتی است.

وی با اشاره به اینکه تغییر رویکردهای وزیر آموزش و پرورش برای این است که سهم فعالیت‌های پرورشی در فعالیت‌های آموزش و پرورش زیاد شود، تصریح کرد: هدف غایی و والای سند تحول بنیادین نیز در سایه این برنامه‌ها محقق خواهد شد و ما به عنوان سربازان خط مقدم در قبال هجمه‌های سنگین دشمن به عنوان سربازان ولایت و نظام آمادگی داریم تا در اجرای سیاست‌های شجاعانه و مدبرانه وزیر آموزش و پرورش حداکثر تلاش را داشته باشیم.

در خاتمه این مراسم که با حضور وزیر آموزش و پرورش و برخی از مسئولان پرورشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش به بهانه بزرگداشت  ۸ اسفند، سالروز تأسیس نهاد امورتربیتی و هفته‌ تربیت اسلامی برگزار شد، از خانواده هشت شهید عرصه امور تربیتی تجلیل به عمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی