English

وزیر آموزش و پرورش:

مدرسه نباید تعطیل شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدرسه نباید تعطیل شود گفت: تنها زمانی مجاز هستیم که مدرسه را ببندیم که به هیچ کس هم اجازه ندهیم که سر کار بیاید.

مدرسه نباید تعطیل شود

به گزارش خبرگزاری موج، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در دومین اجلاسیه سیزدهمین کنگره سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: من فکر می کردم اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان پر از مفاهیم پر بار و تعیین کننده و جهت دهنده است. اتحاد و وحدت و اجتماع و اسلام و انقلاب و جوانی همگی را در دل خود دارد. اجتماع این مفاهیم در کنار هم به اضافه عضویت انتخابی و داوطلبی را به آن بسیار پر معنی است.

وی ادامه داد: اینها ویژگی های نابی است که جهت های نابی را برای این تشکیلات پربار ایجاد می کند و سطح توقعات را بالا می برد. ما با مجموعه‌ای رو به رو هستیم که نکات مهمی را در دستور کار دارد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: فرزندان عزیز ما در این اتحادیه در سراسر کشور می دانند محیط زندگی ما به شدت پویاست و تغییرات سریع و پر شتاب است و همچنینی این تغییرات گسترداست و ما دائماً نسبتمان با پدیده ها تغییر پیدا می کند. از ضعف به قوت و از قوت به ضعف می رسیم. نقش ها دائماً تغییر پیدا می کند. مسئولیت های نویی ایجاد می شود که کیفیت ایفای نقش های قبلی را تحت تاثیر قرار می دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: وقتی نقش ها غنی تر و متنوع تر می شود نیازمند توانمندی ها و مهارت های متفاوتی هستیم. این تغییرات سلامت جسمی و روانی و سلامت اجتماعی نسل جوان ما را در معرض خطر قرار می دهد. اگر مراقبت نکنیم این تغییرات به سرعت افراد را از فردی فعال و تاثیر گذار به غیر فعال و تاثیر پذیر تبدیل می کند.

حاجی میرزایی بیان کرد: آنچیزی که همه باید از آن مراقبت کنیم این است که نسل ما باید از آسیب این تغییرات مصون شود و توانمند شود. من فکر می کردم که در میان مجموعه تلاش های انجمن های اسلامی دانش آموزی یکی از توقعاتی که می شود برای امروز مطرح کرد که جزو دغدغه های مقام معظم رهبری هم هست پیشگیری از آسیب های اجتماعی است. آمار و ارقامی که ما گرفتیم نشان می دهد این عرصه نیازمند توجه بیشتر است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در آموزش و پرورش طرحی به نام «نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان» را اجرا می کنیم که شما می‌توانید یکی از شرکای جدی ما در اجرای طرح باشید. در درجه اول اعضای اولیه خود مراقبت کنید تا آسیب نبینند و در درجه دوم به نجات دیگران بپردازید. طی گزارش هایی که از فعالیت های انجمن به ما دادند جای این نوع کارها خالی است و ما نیازمندیم توجه بیشتری به آن معطوف کنیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: ما در معرض بحرانی گرفتیم که همه مسئولیت های ما را در معرض خطر قرار داد. همه فرایندها، ساختارها و برنامه های ما حول حضور دانش آموز در مدرسه شکل گرفته بود. هنوز هم معتقدیم هیچ کاری جایگزین آموزش حضوری نمی‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: جهان در برابر یک پدیده غیرمنتظره قرار گرفت که همه مأموریت‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده است. مدرسه جایی است که از دانش‌آموزان مراقبت می‌کند و باید به فرزندان‌مان یاد دهیم که با این پدیده زندگی کنند. امیدواریم با کاهش کرونا و شکست آن، به تدریج آهنگ حضور دانش‌آموزان را در مدرسه به صدا در آوریم. مدرسه نباید تعطیل شود و مدرسه حلقه اتصال خانواده با معلم و مدیر است و پیوند معلمان و دانش‌آموزان است و تنها زمانی مجاز هستیم که مدرسه را ببندیم که به هیچ کس هم اجازه ندهیم که سر کار بیاید.

وی ادامه داد: شبکه شاد به عنوان مولود تازه نظام تعلیم و تربیت بعد از بحران کرونا به این جمع پیوست. شبکه شاد بستر مهمی برای شما در اتحادیه ایجاد کرده است و این فضا شما را با دورترین مناطق در ارتباطی سریع قرار می دهد. امروز این امکان فراهم است که از دفتر خود با همه مدیران مدارس حرف بزنیم. این ظرفیت می تواند به شما در پیگیری اهدافتان کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه