English

طرح دو فوریتی برگزاری جلسات مجازی شورای شهر منتفی شد

محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران ظهر امروز اعلام کرد:طرح دو فوریتی برگزاری جلسات مجازی شورای شهر منتفی شد.

طرح دو فوریتی برگزاری جلسات مجازی شورای شهر منتفی شد

به گزارش خبرگزاری موج،‌ طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به آئین‌نامه داخلی شورای شهر تهران به منظور تعطیلی جلسات علنی شورا در شرایط اضطراری با توجه به شرایط شیوع کرونا در صحن امروز شورای شهر مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

الهام فخاری به عنوان پیشنهاد دهنده طرح گفت: هوشمندسازی شهر از موارد مورد تأکید اعضا در شورای پنجم بوده است و تجربه بحران فراگیر کرونا سبب شده که به دنبال اتخاذ تدابیری جهت کاهش خطرهای ناشی از این بیماری باشیم.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود که اقتضائات استمرار خدمت در شرایط بحران را پیش‌بینی کنیم و بر همین اساس طرح الحاق دو فوریتی برگزاری مجازی جلسات شورای شهر تهران تدوین شده است.

محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در ادامه تعطیلی جلسات صحن شورا را یک اشتباه استراتژیک خواند و گفت:‌ متأسفانه تعدادی از اعضای شورا یا همکاران ما در بدنه شورا به کرونا مبتلا شده‌اند و تعدادی جان خود را از دست داده‌اند اما راهکار مقابله با این معضل تعطیلی جلسات علنی شورا نیست.

وی گفت: می‌توان فاصله‌گذاری بین اعضا را بیشتر کرد و حضور نمایندگان شهرداری را به حداقل رساند. جلسات علنی شورا نماد فعالیت کلیت مدیریت شهری و شورای شهر است و اگر شورای شهر تهران به عنوان شورای پایتخت جلسات علنی خود را تعطیل کند، این موضوع به سایر شهرها نیز تسری پیدا می‌کند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ما در سال پایانی این دوره مدیریت شهری قرار داریم و تعطیلی صحن علنی شورا به هیچ عنوان به صلاح نیست. از طرفی جلسات مجلس با حضور بیش از 280 نماینده تعطیل نشده و در سایر کشورها نیز این چنین نبوده است.

وی تصریح کرد: شورای شهر با حضور 21 عضو و دو سه نفر از نمایندگان شهرداری می‌تواند جلسات خود را با رعایت پروتکل‌ها به صورت علنی برگزار کند.

محمود میرلوحی عضو دیگر شورای شهر تهران درباره این موضوع گفت: شورای شهر با توجه به اینکه موازی و در کنار بخش درمان در شرایط کرونایی حضور داشته باشد نباید به صورت علنی تعطیل شود.

حجت نظری عضو دیگر شورای شهر ضمن موافقت با تعطیلی صحن علنی گفت: مصوبه ستاد ملی کرونا راه را باز کرده و ما نیازمند مصوبه در شورای شهر هستیم تا صحن علنی را تعطیل کنیم.

محمود میرلوحی در ادامه این بحث گفت:‌تعطیلی صحن شورا بازتاب خوبی ندارد و حتی محسن هاشمی رئیس شورای شهر در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت حضوری شرکت می‌کند پس نباید با حاشیه‌سازی سبب دردسر برای شورای شهر تهران شویم.

سرانجام این دو فوریتی تعطیلی صحن علنی شورای شهر رأی نیاورد و موضوع به طور کلی منتفی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی