English

ظهور علائم جدید کرونا/ کاهش شنوایی و احساس بوی بد و لجن

یک عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی از ظهور علائم جدید کرونا مانند کاهش شنوایی و احساس بوی بد و لجن در بیماران خبر داد.

ظهور علائم جدید کرونا/ کاهش شنوایی و احساس بوی بد و لجن

به گزارش خبرگزاری موج،"سید پوژیا شجاعی" یک عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی درباره علائم جدید بیماری کرونا گفت: جدیدا برخی از بیماران کرونایی بوی بد و لجن را در بینی خود احساس می کنند یا برخی از بیماران دیگر کاهش شنوایی را در علامت های خود دارند ولی در مجموع در این مدت ۹ ماه تقریبا این ویروس هزار چهره تمامی علائم ممکن را داشته است.

این متخصص مراقبت های ویژه بیمارستان امام حسین (ع) با بیان اینکه در بین تمامی علائم کووید ۱۹، از دست دادن حس بویایی و چشایی شاخص ترین علامت است گفت: مردم باید به این نکته هم توجه داشته باشند که دیگر نباید همه علائم را به کووید ارتباط داد. متاسفانه مردم دچار یک اضطراب و وسواسی شده اند و هر گونه علامتی را به نشانه کووید ۱۹ می گذارند این در حالی است که باید به تاریخچه علامتو بیماری رجوع کرد و دید آیا در گذشته چنین علامت هایی در ما بروز پیدا می کرده است یا خیر.

شجاعی درباره عوارض کووید ۱۹ نیز گفت: بیماران کرونایی مخصوصا در گروه هایی که دچار فرم شدید بیماری شده اند، احتمال آنکه دچار عوارض مغزی و لخته شدن خون شوند، وجود دارد که در همین راستا نیز به بیماران کرونایی بستری شده در بخش های ICU به طور معمول داروهای ضد انعقاد خون تجویز می شود.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان برای بیماران کرونایی سرپایی مصرف آسپرین توصیه نمی شود، اظهار کرد: عوارض مصرف آسپرین برای بیماران کرونایی سرپایی که دچار یک تب و سردرد معمول این بیماری می شوند، ممکن است بیشتر از مزایای آن باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه