English

معاون تحقیق و توسعه شرکت گلتاش در پاسخ به خبرگزاری موج؛

افزودن اسانس خوشبو کننده به محلول الکلی ضدعفونی کننده هیچ ممنوعیتی ندارد

اضافه کردن اسانس خوشبو کننده به محلول الکلی ضدعفونی کننده هیچ ممنوعیتی نداشته و افزودن این مواد تاثیری در تشخیص میزان الکل موجود در محلول ندارد.

افزودن اسانس خوشبو کننده به محلول الکلی ضدعفونی کننده هیچ ممنوعیتی ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، سید علی فاطمی معاون تحقیق و توسعه شرکت گلتاش و نائب رییس انجمن داروسازان ایران در پی انتشار خبری مبنی بر ممنوعیت افزودن اسانس خوشبو کننده به محلول الکلی ضدعفونی کننده با اعلام مطلب فوق افزود : تنها نهادی که می تواند چنین مطلبی را عنوان کند سازمان غذا و داروست که تا کنون ما به عنوان تولید کننده این محصولات، چنین چیزی دریافت نکرده ایم.

وی با اشاره به اینکه محصولات ضدعفونی کننده الکلی از سال ۹۳ در شرکت گلتاش تولید می شود افزود: اتفاقا افزودن این اسانس ها تمایل مصرف کنندگان را برای استفاده از محلول های ضدعفونی کننده بیشتر می کند چرا که بوی الکل برای خیلی از افراد ناخوشایند است.

وی یادآور شد: تشخیص میزان الکل در داخل محلول ضدعفونی کننده با بو کردن ممکن نیست و تنها با درجه الکلی و الکل سنج انجام می شود و استفاده از اسانس هیچ تاثیری در شناسایی یا عدم شناسایی این موضوع ندارد.

فاطمی با بیان این مطلب که استفاده از اسانس در محلول های ضدعفونی کننده الکلی توسط تولیدکنندگان اختیاری است افزود: ما در شرکت گلتاش از افزودن اسانس به این محلول ها به دلیل انتشار در فضا و احتمال وارد شدن به ریه، اجتناب می کنیم اما در ژل های ضدعفونی کننده به دلیل ماندگاری بالاتر بر روی پوست از اسانس استفاده می کنیم به علاوه این که افزودن اسانس به محلول ها که مصرف بالایی دارد موجب گران شدن قیمت آن شده و قدرت رقابتی تولیدکننده را پایین تر می آورد .

معاون تحقیق و توسعه شرکت گلتاش در ادامه خاطرنشان ساخت : خوشبختانه از آن جا که محلول های ضدعفونی کننده الکلی هیچ ماده وارداتی ندارند و همه اقلام آن از الکل تا ادوات بسته بندی ، لیبل ، بطری و کارتن در داخل کشور تولید می شود در زمینه تولید هیچ کمبودی نداریم اما در مورد ژل ها، بخش عمده ای از ماده غلیظ کننده و اسانس آن باید از خارج کشور وارد شود.

بیشتر بخوانید:

اضافه کردن اسانس به محلول های ضد عفونی تخلف است

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی