English

حواشی تبلیغ دارو توسط یک هنر پیشه ادامه دارد؛

تکذیب احضار مهناز افشار به دادسرا در اکانت رسمی این بازیگر/تبلیغات غیرقانونی دارو دردسر جدید مهناز افشار

در حالی که خبر احضار مهناز افشار به دادسرا به دلیل تبلیغ یک آمپول خطرناک منتشر شده است، این هنرپیشه دقایقی قبل در یک توییت این مسئله را تکذیب کرده است.

تکذیب احضار مهناز افشار به دادسرا در اکانت رسمی این بازیگر/تبلیغات غیرقانونی دارو دردسر جدید مهناز افشار

 به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، در حالی که خبرگزاری ها در کمتر از یک ساعت پیش خبر احضار مهناز افشار به دادسرا به دلیل تبلیغ یک آمپول خطرناک داده اند، این هنرپیشه دقایقی قبل در یک توییت این مساله را تکذیب کرد و نوشت:

«میگن میزان زده من رفتم دادسرا؟ بعضی از خبرنگاران خاص به غیر از رفقا و خبرنگاران شریف که همه میشناسیمشون و بعضی افرار مشخص که تو این مدت با شیرخشک و اخبار کذب نونشون تو روغن بوده چقدر خوشحال شدن از این خبر:) نه جانم جایی نرفتم هنوز و فعلا هستم در خدمت خانواده!»

مهناز افشار

شایان ذکر است که چند روز پیش مهناز افشار در فضای مجازی اقدام به تبلیغ یک آمپول جهت جلوگیری از مرگ ناشی از سو مصرف مواد کرد که واکنش های مختلفی را در پی داشت.

به عنوان مثال، سید علی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران  - داروساز و متخصص فارماکولوژی در این باره گفت: نوع تزریقی "نالوکسان"، یک داروی ضد مسمومیت با مواد مخدر Drugs است که از آن برای تشخیص اعتیاد هم می‌توان استفاده کرد. واقعیت این است که تجویز صحیح و به موقع این دارو می‌تواند جان یک فرد مسموم به مواد مخدر هم‌خانواده تریاک نظیر مورفین، متادون، هروئین و فنتانیل را که قادر به تنفس نیست و در آستانه مرگ قرار گرفته را نجات دهد.

وی افزود: اما باید توجه داشته باشیم که تزریق خودسرانه نالوکسان، می‌تواند بسیار خطرناک باشد و عوارض متعددی به دنبال داشته باشد. ضمن اینکه این دارو تاثیری در رفع مسمومیت با داروهای خواب آور مانند کلونازپام و مواد محرک مانند کوکائین، اکستازی، شیشه و ... ندارد و متاسفانه شاهد شیوع چنین حرف‌های بی‌پایه‌ای در میان مردم از سوی برخی چهره‌های غیرعلمی هستیم.

فاطمی گفت: آمپول نالوکسان معمولا در داروخانه‌های بیمارستانی و برای بخش مسمومیت در دسترس است و توزیع عمومی در داروخانه‌ها ندارد.

نایب رییس انجمن داروسازان ایران گفت: نالوکسان جزء داروهای بدون نسخه یا OTC نیست که مردم بتوانند آن را راحت از داروخانه‌ها تهیه کنند، بلکه حتما به تجویز پزشک Doctor نیاز دارد و باید تزریق آن زیر نظر پزشک انجام شود؛ چون استفاده از این دارو می‌تواند باعث بروز علایم سندرم شدید قطع مصرف مواد مخدر و تشنج در فرد معتاد Addicted شود.

شایان ذکر است که این اتفاقات در حالی افتاده که تبلیغ هر نوع دارو در کشور ممنوع است و تحت شرایط خاص امکان پذیر است.

از طرفی دیگر احضار افراد به دادسرا هم معنی با بازداشت یا حبس نیست. باید دید که واکنش قوه قضاییه به این خبر چه خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه