English

سیما سادات لاری:

هموطنان به منظور حفظ سلامت خود و خانواده‌شان از سفر رفتن پرهیز کنند

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت هموطنان به منظور حفظ سلامت خود و خانواده‌شان از سفر رفتن پرهیز کنند.

هموطنان به منظور حفظ سلامت خود و خانواده‌شان از سفر رفتن پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری موج، سیما سادات لاری درباره وضعیت بیماری کرونا در استان یزد، گفت: پس از گذر از خیز شدید بیماری در اسفندماه سال گذشته در استان یزد و عبور از یک خیز ضعیف‌تر در مرداد ماه سال جاری، از اواسط شهریور نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان مجددا روند افزایشی به خود گرفته و این روند صعودی با شیب تندی همچنان در حال امتداد است و هم‌اکنون تمامی شهرستان‌های استان یزد در وضعیت قرمز بیماری هستند.

وی درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان، افزود: رعایت پروتکل‌ها در یزد ۶۳ درصد گزارش شده است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط مردم در اماکن عمومی ۶۰ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۵۴ درصد گزارش شده است.

لاری ادامه داد: در هفته چهارم مهرماه بروز موارد بستری در استان با افزایش نسبت به هفته ماقبل حدود ۲۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزارنفر جمعیت گزارش شده است که میزان بروز در این شاخص با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میزان متوسط کشوری است. همچنین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در یزد ۲۴.۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت است که میزان بروز این شاخص نزدیک به میزان متوسط کشوری است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تعطیلات پیش رو نیز تاکید کرد: از کلیه هموطنان می‌خواهیم به منظور حفظ سلامت خود و خانواده‌شان از هرگونه اقدام به سفر به طور جدی خودداری کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه