English

موج گزارش می دهد:

شهرداری در تله بحران کرونا / تحرکات مشکوک شورا برای رونق دوباره ساخت و ساز در باغ ها

همزمان با اوج گیری مجدد آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از ابتلای مردم به کرونا به نظر می رسد آمار مبتلایان به کرونا در خانواده 68 عضوی شهرداری تهران نیز رشد تصاعدی و چشمگیری را داشته است . این افزایش شمار مبتلایان به گونه ای است که دیروز یکی از اعضای شورا از شهردار تهران قاطعانه خواست تا کارکنان شهرداری را شیفتی کنند و رعایت پروتکل های بهداشتی را با جدیت و سختگیری بیشتری دنبال کند.

شهرداری در تله بحران کرونا / تحرکات مشکوک شورا برای رونق دوباره ساخت و ساز در باغ ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، به نظر می رسد وضعیت ابتلای کارکنان شهرداری به کرونا بسیار وخیم تر از چیزی باشد که ادعا می شود. چرا که بعد از آنکه شهرداری بارها اعلام کرد که تمامی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی در بین کارکنان شهرداری رعایت می شود، به یکباره رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در جلسه دیروز از شهردار تهران خواست تا هر چه سریع تر دستور العملی برای دورکاری و نوبتی کردن حضور کارکنان شهرداری و کارگران شرکت‌های پیمانکاری تدوین و ابلاغ کند. 

افشین حبیب‌زاده در تذکری به شهردار تهران گفت: باتوجه به افزایش آمار فوتی ها و مبتلایان به کرونا در کشور و قرار گرفتن تهران در شرایط ویژه کرونایی که تعداد قابل توجهی از متوفیان و مبتلایان را به خود اختصاص داده است، لازم است شهردار تهران راهکار دورکاری و کار شیفتی را نه تنها برای پرسنل شهرداری بلکه برای پرسنل و کارگران شرکت‌های پیمانکاری که جدا از مجموعه ما نیستند و نباید آنها را نیز تنها بگذاریم، مدنظر قرار دهد.

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه پرسنل پیمانکاران در شرایط سخت و با حقوق و مزایای حداقلی در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: تحمیل هزینه‌‌های گزاف درمانی خارج از توان کارکنان شهرداری و پرسنل و کارگران شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری است و باید این مهم توسط شهردار تهران مورد توجه قرار گرفته و هرچه سریع تر نسبت به دور کاری و نوبتی کردن کارها اقدام و دستورالعمل لازم در این خصوص را صادر و ابلاغ کند.

اما شاید مهمترین موضوع مطرح شده در جلسه روز سه شنبه شورا، سخنانی بود که رییس شورای اسلامی شهر تهران خطاب به مدیران ارشد کشور بیان کرد. محسن هاشمی با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و سیره نبوی ایشان گفت: یکی از دلایل اصلی حمایت مسلمانان از پیامبر در دوران سختی های صدراسلام، همراهی رسول خدا (ص) با مردم در تحمل مشکلات بود، پیامبر در شعب ابیطالب در همان شرایط دشوار مردم زندگی کرد، نمی شود مسئولان از رفاه و آسایش برخوردار باشند و از مردم انتظار مقاومت و تحمل سختی را داشته باشند.

وی افزود: جامعه ما امروز در شرایط بسیار سخت اقتصادی قرار دارد و تحت شدیدترین تحریم هاست، در عصر پیامبر این فشار حداکثری در دوران شعب ابیطالب رقم خورد و مسلمانان با تحمل فشار با سربلندی از تحریم ها خارج شدند که امیدواریم بزودی با رفتن ترامپ، این دوره سختی هم به گشایش برای مردم تبدیل گردد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران سپس با لحن کنایه آمیز همیشگی خود گفت: ویژگی برجسته پیامبر(ص)، اخلاق مداری حضرت بود که هدف از بعثت خویش را نیز تعالی اخلاق در جامعه بیان کردند، بدون اخلاق و مدارا و مهربانی در جامعه، نماز و روزه و جهاد و حج، تنها پوسته ای از دین هستند که فاقد روح و معنویت است.

وی با ذکر اینکه امروز متاسفانه در جامعه شاهد تعمیق شکاف و افزوده شدن احساس تنفر و جدایی میان سلیقه ها و رویکردهای مختلف فرهنگی، مذهبی، سیاسی و قومی هستیم گفت : بخشی از این چالش ها از عملکردهای جناحی و سلیقه ای در مسئولیت های رسمی سرچشمه می گیرد و متاسفانه دستگاه های فرهنگی و مسئولان مربوطه بجای تلاش در جهت ترمیم شکاف ها بعضا به تعمیق اختلافات دامن می زنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید براینکه بدون فراگیری ارزش های اخلاقی و افزایش وحدت ملی، قادر به عبور از این شرایط سخت نخواهیم بود گفت: اگر مسئولان و جناح های سیاسی تلاششان در جهت فرافکنی مشکلات به عهده رقبا و دیگران باشد، بزودی خواهیم دید همه مسئولان و جناح های سیاسی با ریزش پایگاه اجتماعی خود مواجه خواهند بود چون در جمع جبری تنفر و کینه، همه بازنده اند.

حرکت مشکوک  

بعد از اینکه قرار شد ساخت و ساز در باغ های شهر تهران ممنوع شود مگر در شرایطی خاص ، دیروز دوباره این موضوع به نحو عجیبی در صحن شورا از سوی برخی از اعضا مطرح شد و البته اینبار موضع اعضا بیشتر حمایت از مالکان باغ ها بود که به زعم برخی از کارشناسان می تواند دلیلی باشد براینکه مالکان باغ ها فشارهای زیادی آورده اند تا در ملکشان ساخت و ساز کنند و سودهای کلانی ببرند. 

«علی اعطا» رئیس کمیته معماری و طرح های شهری شورای اسلامی شهر تهران  در جریان بررسی باغ بودن یا نبودن پلاک های ثبتی با تاکید بر ضرورت توجه به معیارهای تشخیص باغ در شهر تهران گفت: با توجه به معیارهای تعیین شده برای باغ بودن یا نبودن یک پلاک ثبتی، باید به گونه‌ای عمل شود که موجب تضییع حقوق شهروندان نشویم.

اعطا با بیان اینکه پنج معیار برای تشخیص باغ وجود دارد اظهار داشت: سند پلاک ثبتی، حد نصاب تعداد درخت، رای کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری، تشخیص شورا و و تشخیص کمیسیون وزارت جهاد در خارج از محدوده شهرها معیارهایی است که قانون برای تشخیص باغ بودن در نظر گرفته است .

این عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران افزود: در ابتدای شورای پنجم با مواردی مواجه می‌شدیم که پلاک ثبتی رای و گواهی عمران برای باغ بودن یا نبودن داشت؛ بنابراین از کارشناسان کمیته حقوقی شورای شهر خواستیم که بررسی کنند که آیا گواهی عمران را می‌توان معادل رای کمیسیون ماده ۱۲ در نظر گرفت یا خیر؟

وی سپس به توضیح اخبار منتشره درباره اینکه گفته می‌شود گواهی عمران یک ملک جانشین رای کمیسیون ماده ۱۲ قانون شهری است، پرداخته و گفت: اگر این گواهی عمران بعد از رای کمیسیون باشد، مبنا ندارد . کارشناسان حقوقی کمیته حقوقی بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که مواردی که به کمیسیون ماده ۷ می آید و به گواهی عمران استناد کرده است،  این گواهی معادل رای کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری نیست.

سخنگوی شورای شهر همچنین درباره پلاک ثبتی خیابان ولیعصر با تعداد ۴ درخت که دارای گواهی باغ بودن از سوی سازمان عمران است، تاکید کرد بر اساس نظر کمیسیون این پلاک ثبتی باغ نیست.

کسری بودجه شهرداری باعث شد تا لایحه بودجه اصلاح نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی تهران در صحن شورا به صورت دو فوریتی مطرح  شود . اما این لایحه در همان بدو مطرح شدن با انتقاد رییس شورای شهر عملا از دستور کار خارج شد . وی در نقد مطرح کردن این لایحه گفت:لایحه دو فوریتی نباید امروز صبح به شورا ارائه شود دست کم باید روز گذشته به رییس یا کمیسیون برنامه و بودجه ارائه می شد. همین مساله باعث شد تا در نهایت اعضای شورا تنها با به یک فوریت آن موافقت کنند .

براساس این لایحه و در صورت تصویب نهایی در صحن شورا، بدهکاران شهرداری که بدهی خود را به طور یک جا و نقد پرداخت کند تا ۲۵ درصد جایزه خوش حسابی دریافت می کنند. در واقع این لایحه به دنبال آن است تا شهروندان بدهی های خود به شهرداری را داوطلبانه بپردازند تا شاید کمی از کسری بودجه کنونی شهرداری بدین ترتیب جبران شود!

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه