English

دوازدهمین جشنواره «پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری» برگزار می‌شود

تاب آوری و تعامل برای اداره پایتخت در آینده از مهمترین اهداف این جشنواره است

رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره «پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری» (مجمع شهری تهران) در ۲۶ آذر ماه و همزمان با هفته پژوهش گفت : نه تنها تاب آوری شهری یکی از اصلی ترین محورهای این جشنواره است بلکه ما در آن ؛ به دنبال راهکارهایی برای اداره هر چه بهتر شهر تهران در آینده هستیم.

تاب آوری و تعامل برای اداره پایتخت در آینده از مهمترین اهداف این جشنواره است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، «محمدحسین بوچانی» در نشست خبری دوازدهمین جشنواره « پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری » (مجمع شهری تهران)، که به صورت مجازی برگزار شد شهرها را از سرمایه‌های جدی کشورها دانسته و گفت : در این میان به جای طرح بحث‌هایی همچون جابجایی پایتخت باید به فکر تاب‌آور کردن شهرها بود و تلاش کرد تا سیاست‌گذاری‌ها را در شهرها متناسب با شرایط بحرانی تغییر داد و اصلاح کرد.

وی با اشاره به اینکه «تاب‌آوری شهری» محور ویژه دوازدهمین جشنواره «پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری» است، افزود: عمده دستورالعمل‌ها و مقرراتی که برای شهرها تدوین می‌شود برای شرایط عادی بوده که ما در این جشنواره در تلاش هستیم تا به چگونگی دگردیسی در ضوابط، مقررات و چارچوب اندیشه‌ها بپردازیم.

رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، دانش‌بنیان کردن فعالیت‌های اجرایی، انتقال ایده و تبدیل کردن آن به محصول را از مهم‌ترین مأموریت‌های جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری عنوان کرد.

وی با ذکر اینکه شهرسازی و معماری، خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و دیپلماسی شهری از اصلی ترین محورهای این جشنواره هستند گفت: چنین جشنواره‌هایی همه‌ ساله به صورت مستمر برگزار می‌شود و ما نیز امسال با توجه به اهمیت دوازدهمین جشنواره «پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری» (مجمع شهری تهران) در حال بارگذاری تمامی آثار یازده دوره گذشته در سایت جشنواره به نشانی http://tuf.tehran.ir/ هستیم.

بوچانی افزود: اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات شهری از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است که نتیجه آن اتصال دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، مراکز نوآوری با حوزه‌های اجرایی مدیریت شهری است.

رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به اینکه در اتصال حوزه اجرا و علم مسیر طولانی را در پیش داریم، برنامه ریزی برای آینده تهران را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره دانسته و گفت : حل مسائل روزمره به سرعت عمل نیاز دارد، در حالی‌که علم با طمأنینه به حل مسائل می‌پردازد و این مرکز سعی دارد تا با از سرگیری پروژه‌های مطالعاتی کاربردی این دو حوزه را به یکدیگر نزدیک کند . 

وی تاکید کرد: یکی از اهداف ما در این جشنواره دربافت طرح ها و ایده هایی برای معظلات کنونی شهر مانند پسماند، ترافیک ، آلودگی هوا و.... که می تواند آینده شهر را به چالش بکشد هستیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه