English

گفتگوی موج با حسن خلیل آبادی در مورد شکایت بنیاد مستضعفان از وی؛

از فتاح که داعیه شفاف سازی و برخورد با تخلفات را دارد واقعا انتظار نداشتم / ما نماینده مردم هستیم نه نماینده مدیران

به نظر می رسد ادعای عضو شورای شهر تهران و شهرستان ری، در مورد اینکه در سال گذشته کارخانه سیمان ری 190 روز از سال را از مازوت به عنوان سوخت استفاده کرده باعث دردسرش شده باشد، چرا که مدیران این کارخانه که از زیر مجموعه های بنیاد مستضعفان است از وی به خاطر این افشاگری شکایت کرده است.

از فتاح که داعیه شفاف سازی و برخورد با تخلفات را دارد واقعا انتظار نداشتم / ما نماینده مردم هستیم نه نماینده مدیران

به گزارش خبرگزاری موج، "همکار عزیزم آقای خلیل‌آبادی که نسبت به خطرات استفاده از مازت در کارخانه سیمان تهران و آثار آن بر سلامت مردم تذکر داده بود به دادسرا احضار شد! آقای ‎پرویز فتاح (رئیس بنیاد مستضعفان ) عزیز؛ پاسخ تذکر شکایت نیست. آیا جان ساکنان ری و‌ جنوب تهران به‌اندازه پس گرفتن اموال مستضعفان برایتان مهم هست؟" این جملات همان توئیتی است که حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در واکنش به احضار حسن خلیل آبادی به دادگاه زده بود. چندی قبل خلیل آبادی در گفتگویی عنوان کرده بود که که کارخانه سیمان تهران در زمستان به جای گاز طبیعی به مدت ۱۹۰ روز از مازوت استفاده کرده و از این اقدام به عنوان یکی از علل آلودگی هوای تهران نام برده بود . این ادعا مثل آنکه خیلی برای مدیران کارخانه سیمان – که یکی از زیر مجموعه های بنیاد مستضعفان می باشد - سخت آمده بود چرا که به خاطر همین سخنان از او شکایت کرده و طی اعتراضی اعلام کرده که میزان مصرف مازوت، نه ۱۹۰ روز بلکه ۱۰ روز بوده است. این شکایت که بی شک با اطلاع رییس بنیاد مستضعفان صورت گرفته با واکنش های فراوانی از سوی چهره های مختلف همراه بود که یکی از آنها همین توئیت حجت نظری بود. منتقدان به این شکایت معتقدند که بنیاد مستضعفان که داعیه شفاف سازی را دارد نباید از این اظهار نظرها – گرچه حتی اگر نادرست هم باشد – آزرده شود و به جای جواب؛ از نماینده مردم شکایت کند! گرچه این اولین بار نبود که اختلاف بین بنیاد و خلیل آبادی بالا گرفته است. دو سال قبل هم خلیل آبادی به خاطر اینکه به اشتباه بنیاد را مالک کاخ نیاوران معرفی کرده بود باعث شد تا این بنیاد به سخنانش واکنش نشان دهد و در نهایت با عذرخواهی خلیل آبادی موضوع خاتمه پیدا کرد. با این وجود به نظر می رسد اینبار بنیاد قصد ندارد به این راحتی ها کوتاه بیاید. خلیل آبادی در گفتگو با خبرنگار موج به بیان ابعاد تازه تری از این شکایت و دلایل آن پرداخته که در زیر می خوانید.

آقای خلیل آبادی، گفته می شود که اتهام شما برای احضار به دادگاه تشویش افکار عمومی بوده است درست است؟

بله. البته اتهام دقیقی که بنیاد مستضعفان به من زده، نشراکاذیب است. حتما دلیل آن را هم می دانید. من در یکی از مصاحبه هایم گفته بودم که  کارخانه سیمان در زمستان به جای گاز طبیعی به مدت ۱۹۰ روز از مازوت استفاده کرده و همین امر یکی از عوامل افزایش آلودگی هوای تهران است. این سخنان را نیز بر اساس گزارش ها و مستندات رسیده و موجود بیان کرده بودم. اما گویا مدیران کارخانه سیمان مدعی هستند که تنها از این اقدام به عنوان یکی از علل آلودگی هوای تهران نام برده بود. این ادعا مثل آنکه روز از مازوت استفاده کرده اند و درست به همین بهانه از من شکایت کرده اند.

تاکنون برای این پرونده به دادگاه نیز رفته اید؟

بله. روز دوشنبه برای ادای برخی از توضیحات به شعبه دادیاری رفتم و در جریان شکایت مطرح شده قرار گرفتم. 

از بنیاد مستضعفان چطور؟ تاکنون از این نهاد با شما تماس نگرفته اند تا بخواهند گلایه ای مطرح کنند و یا در مورد شکایتشان صحبتی داشته باشند؟

نخیر. هیچ کس تماسی با من نگرفته است.

و همچنان هم معتقدید که کارخانه سیمان شهر ری یکی از منابع آلاینده این منطقه و حتی تهران است؟

دقیقا. این مساله چیز تازه و عجیبی نیست. کارخانه سیمان الان سالهاست که به عنوان یکی از منابع آلاینده شهر شناخته می شود. چه از بابت دهها چاله و گودال بزرگی که در کوهها ایجاد کرده و محیط زیست بکر منطقه را به شدت دستکاری و تخریب کرده و چه از لحاظ آلایندگی ناشی از تردد دهها و صدها خودرویی که به این کارخانه تردد دارند یا آلایندگی ناشی از سوخت مورد استفاده در آنها که هر از چند گاهی واقعا هوا را آلوده می کنند.

پس این شکایت باعث نشده تا از موضع خود عقب نشینی کنید!

نه. چرا عقب نشینی؟ ادعای من براساس مدارک و مستندات است. ما نماینده مردم شهر تهران هستیم نه نماینده مدیران! در همین راستا نیز موظفیم هر چیزی که زیست شهروندان و محیط زیست آنها را تهدید می کند را تذکر دهیم و پیگیری کنیم. در این راه با هیچ مسئول و مدیری نیز عهد اخوت نبسته ایم. انتظارمان هم این است که مدیران نهادها و بخش های مختلف نیز این تذکرات را واقعا پیگیری و مشکلات را حل نمایند. من اصلا نمی فهمم که چرا یک مصاحبه تا این حد به  "آقایان" برخورده است؟! بخصوص در مورد اخیر اصلا باورم نمی شود که آقای فتاح که همواره داعیه شفاف سازی و بخورد با متخلفان و پذیرش انتقاد را داشته و دارد، چگونه در قبال چنین انتقاد ساده ای با طرح شکایت موافقت کرده است؟! راستش را بخواهید انتظار ما از ایشان بسیار بیشتر از این مسایل بود! به هر تقدیر؛ همانطور که گفتم من به عنوان نماینده مردم خودم را موظف می دانم که هر تخلف یا موردی که در شهر می بینم را تذکر دهم و برای رفع آن تلاش کنم. در این مورد هم همچنان مصرانه سر حرف خودم هستم. حالا اگر آقایان خوششان نیامده و عصبانی شده اند، ....!

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه