English

سیما سادات لاری:

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاثیر مستقیمی بر شدت شیوع کرونا دارد

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاثیر مستقیمی بر شدت شیوع کرونا دارد افزود: استفاده از ماسک در کشور سیر نزولی داشته است.

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاثیر مستقیمی بر شدت شیوع کرونا دارد

به گزارش خبرگزاری موج، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاثیر مستقیمی بر شدت شیوع بیماری کرونا دارد، گفت: استفاده از ماسک به عنوان مهم‌ترین عامل بازدارنده در انتقال ویروس کرونا همواره مورد تاکید مسئولان و کارشناسان بهداشت و درمان بوده است.

وی افزود: متاسفانه میزان استفاده از ماسک در کشور سیر نزولی داشته و همزمان با این روند کاهشی، شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری روزانه بیماران کرونایی در اغلب استان های کشور هستیم.

لاری ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات در هفته گذشته میزان استفاده از ماسک توسط مردم کشور در اماکن عمومی ۵۹.۱۲ درصد بوده است که با کمال تاسف شاهد کاهش ۱۶.۴۵ درصدی میزان استفاده نسبت به هفته ما قبل آن بودیم. همچنین میزان استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی ۶۴.۲ درصد گزارش شده است که نسبت به هفته ماقبل کاهش ۸.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارشات واصله میزان استفاده از ماسک توسط شاغلین صنوف و صنایع ۶۳.۲۵ درصد و توسط کامندان ادارات و بانک‌ها ۸۲.۱۶ درصد است که متاسفانه بازهم شاهد روند کاهشی محسوس در میزان استفاده از ماسک در این گروه‌ها هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت ، با عنوان این مطلب که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ظرف هفته گذشته به پایین ترین میزان خود ظرف ۶ هفته قبل از آن رسیده است، تاکید کرد: نباید فراموش کنیم وضعیت فعلی بیماری در کشور بازخورد نوع رفتار ما در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک طی هفته‌های گذشته بوده است.

لاری ادامه داد: عادی انگاری شرایط مهم ترین عامل بروز خیز مجدد بیماری در کشور است. مطمئنا ویروس کرونا ماه‌ها با ما خواهد بود و باید سبک زندگی خود را با حضور آن تغییر دهیم‌. اگر کشوری عملکر موثرتری داشته است این موفقیت مرهون همکاری مردم کشورش در رعایت نکات بهداشتی است. امیدواریم با همکاری مردم در رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک شاهد کنترل ویروس و کاهش موارد ابتلا و بستری روزانه در کشور باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه