English

رییس اورژانس کشور

۱۰ تیم اورژانس ویژه بانوان تشکیل شده است/ ۳۰واگن ریلی به مجموعه اورژانس اضافه شده است

رییس اورژانس کشورگفت: در تهران و جاده ها زمان حضور اورژانس در محل حادثه از 38 دقیقه به حدود 14 دقیقه رسیده است.

10 تیم اورژانس ویژه بانوان تشکیل شده است/ 30واگن ریلی به مجموعه اورژانس اضافه شده است

به گزارش خبرگزاری موج, پیرحسین کولیوند, در نشست خبری خود با اشاره به نقش اورژانس هوایی در کاهش آمار فوتی ها گفت: این نقش به قدری موثر بوده که با کمک 45 بالگرد کنونی که داریم موفق شده ایم آمار فوتی مادران باردار در برخی شهرها تا 45 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی همچنین از راه اندازی اورژانس دریایی خبر داد و گفت: این نوع از خدمات رسانی بیشتر برای شهرها و روستاهای نزدیک دریا استفاده می شود و تاکنون خدمات رسانی شایان توجهی برای این نقاط بعضا محروم به مردم ارایه داده اند. 

وی با ذکر اینکه 30 پد بالگرد در تهران داریم گفت: خوشبختانه با همکاری شهرداری تهران این آمار در حال افزایش است. ضمن انکه در حال اجرای طرحی هستیم که براساس آن از مترو به بیمارستان های مورد نظر تونل امدادی خواهیم زد

کولیوند در ادامه به نقش آموزش در کاهش آمار فوتی بیماران اشاره کرده و گفت: به عنوان مثال با آموزش هایی که در مدارس دادیم آمار حوادث اورژانسی در مدارس حدود 65 درصد در مدارس کاهش پیدا کرد.

رییس اورژانس کشور در بخش دیگری از سخنان خود به طرح 724 برای امداد رسانی بهتر و موثرتر اشاره کرد و گفت : با اجرای این طرح که هم اینک در 30 درصد ماشین های اورژانس اجرا می شود, مدت زمان خدمات رسانی طلایی به بیماران قلبی از 90 دقیقه استاندارد جهانی به 60 درصد کاهش پیدا کرده است.

تشکیل تیم عملیات ویژه گفت : برایمواردی مانند زلزله , سیل یا سایر وقایع مهم روز, تیم های عملیات ویژه تشکیل شده که  اعضای آن از همین تیم های کنونی هستند و در مواقع یاد شده از تیم های خودشان به تیم عملیات ویژه منتقل می شوند.

کولیوند با اشاره به فعالیت های اورژانس در ایام کرونا گفت: هم اینک مرکزی ویژه برای پاسخگویی به تلفن ها و امدادرسانی به بیماران کرونایی تشکیل شده است و در طول این مدت هیچ تماسی برای حضور اورژانس در خصوص بیماران کرونایی بی پاسخ نمانده است که البته در این راه تاکنون بیش از 1900 نفر از همکاران ما به کرونا مبتلا شده اند.

اورژانس ریلی موضوع بعدی سخنان کولیوند بود که در اینباره گفت: در این زمینه تاکنون 30 واگن ریلی اورژانس ایجاد شده و به دنبال ایجاد دو مرکز اورژانس به صورت قطاری هستیم.

وی همچنین خبر از اضافه شدن هزار دستگاه اورژانس و برگزاری مناقصه خرید 20 دستگاه اتوبوس درکنار راه اندازی 10 تیم اورژانسی برای امداد رسانی به بانوان داد و گفت : به زودی نیروهای در حال آموزش خانم ها برای امداد رسانی به مصدومان هستیم که با اضافه شدن این نیروها, به زودی در هر تیم اورژانس یک امدادرسان خانم هم حضور خواهند داشت.

وی همچنین از راه اندازی مرکز فرماندهی اورژانی کشوری, سامانه معرفی امکانات و نیروی انسانی بیمارستان ها به عنوان دیگر اقدامات این مرکز یاد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه