English

اخذ گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای معلمان مدارس غیردولتی تا سال ۱۴۰۴

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از اخذ گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای معلمان مدارس غیردولتی تا سال ۱۴۰۴ خبر داد.

اخذ گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای معلمان مدارس غیردولتی تا سال ۱۴۰۴

به گزارش خبرگزاری موج، مجتبی زینی‌وند معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در هشتادمین جلسه شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد با اشاره به حضور رؤسای شوراهای هماهنگی دو گروه مدارس و مراکز غیردولتی استان‌ها به صورت آنلاین، اظهار کرد: در ایامی که به علت کرونا مدارس و مراکز غیردولتی نیز تعطیل بودند، بسیاری از مؤسسین و مدیران غیردولتی، همانطور که چندین بار هم وزیر آموزش و پرورش اظهار رضایت کردند، برای آموزش‌های مجازی برنامه‌ریزی خوبی کرده و توانستند فضا و موقعیتی که می‌توانست یک تهدید جدی باشد را به فرصت تبدیل کرده و از آن برای ارتقای وضعیت آموزشی و پرورشی مدارسشان بهره بگیرند.

زینی وند بیان کرد: دغدغه‌های وزیر آموزش وپرورش برای عبور از شرایط و حمایت مدارس غیردولتی در ستاد مقابله با کرونا سبب شد تا بتوانیم مکاتباتی با رئیس دولت و معاونین‌شان داشته و موفقیت‌های خوبی حاصل کنیم و با پیگیری‌هایی که وزیر آموزش و پرورش داشت توانستیم تنها جایی باشیم در دولت که به کلیه پرسنل اعم از پرسنل بیمه شده و پرسنل غیربیمه، تسهیلات پرداخت می‌شود؛ در همین راستا وزارت کار، سامانه جداگانه‌ای به نام کارا  تعریف کرد و در آن سامانه، نیروهای مدارس غیردولتی تایید شده و از آن طریق، معرفی برای وام شروع شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در خصوص اقدامات و فعالیت‌های سازمان در سال گذشته، به بحث بالندگی و توانمند سازی نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت و حین خدمت برای معلمان مدارس غیردولتی در سال گذشته به صورت آزمایشی شروع شد و امسال تحت عنوان بسته تحولی، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌های بسیار خوبی در این خصوص انجام شد.

وی تصریح کرد: تمام معلمان دوره ابتدایی و معلمان متوسطه دوره اول که از طرح آزمایشی جا مانده‌اند، امسال در این طرح شرکت می کنند و سال آینده معلمان دوره دوم متوسطه نیز در دوره‌های توانمندسازی شرکت خواهند کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در پایان سال 1400، تمام معلمان مدارس غیردولتی که در کلاس حضور پیدا می کنند باید موفق به دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای شده باشند.

زینی‌وند، آموزش‌های فوق را در دو مرحله آموزش آنلاین و آموزش حضوری عنوان کرد و گفت: با هماهنگی‌های مؤسسین و حمایت‌هایی که مدیران کل آموزش و پرورش داشتند، مقدمات برگزاری این دوره ها فراهم شده و آموزش‌های آنلاین از شنبه آینده شروع خواهد شد تا متناسب با هدف‌گذاری‌هایی که داشتیم، کار انجام شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی