English

مجتبی زینی‌وند خبر داد؛

برنامه آموزش و پرورش برای بازگشت ۱۰۰ هزار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه

مجتبی زینی‌وند از برنامه آموزش و پرورش برای بازگشت ۱۰۰ هزار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه در سال جاری خبر داد.

برنامه آموزش و پرورش برای بازگشت ۱۰۰ هزار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه

به گزارش خبرگزاری موج، مجتبی زینی‌وند معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در مراسم افتتاح طرح آبا (آشتی با آموزش) در استان کرمان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد بر اهمیت بازگشت به تحصیل همه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل برای دسترسی به توسعه پایدار تاکید کرد.

وی اظهار کرد: امروز کشور‌های دنیا به آموزش و پرورش نگاه فراوزارتی دارند و همه اجزای موثر به کمک آموزش و پرورش می‌آیند. خوشبختانه با تصویب قانون شوراها وظیفه آموزش عمومی تا جایی که حتی یک نفر از تحصیل محروم نماند وظیفه دستگاه آموزش و پرورش است که باید با کمک همه دستگاه‌ها، خیرین و سمن‌ها اجرا شود. ما هم امیدواریم بتوانیم از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش برای بازگرداندن همه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه استفاده کنیم.

زینی وند درباره آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل گفت: طبق اطلاعات مرکز آمار ایران در سال ۸۰۰ هزار دانش‌آموز که تحصیلات ابتدایی را به پایان رسانده است از ورود به تحصیلات متوسطه بازمی‌ماند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با ابراز امیدواری از اجرای درست طرح آبا برای بازگرداندن دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در جنوب کرمان گفت: در این راه دست خیرین و سمن‌ها و سایر دستگاه‌ها را می‌فشاریم تا بنا به گفته امیرالمومنین بتوانیم در هدایت حتی یک انسان نقشی ایفا کنیم.

زینی وند درباره جزئیات اجرای طرح گفت: باتوجه به اینکه از فناوری نوین برای اجرای طرح استفاده می‌شود امیدوار بودیم هر دوهفته یک بار کلاس‌های رفع اشکال را برای دانش‌آموزان داشته باشیم که فعلا به دلیل کرونا از این ظرفیت حضوری چشم‌پوشی کردیم و به جای آن از ظرفیت‌های آنلاین استفاده می‌کنیم.

وی درباره اهداف پروژه در سال اول اجرا گفت: برای سال نخست اجرای طرح قرار است ۱۰۰ هزار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را در کل کشور به مدرسه بازگردانیم که ۵ هزارنفر از این تعداد در استان کرمان هدفگذاری شده اند. البته فعلا ۲۸۹۱ نفر در جنوب استان هدفگذاری شده اند که در ۷ شهر و با مشارکت ۱۱ مدرسه اجرایی خواهد شد.

طبق اظهارات مدیرکل آموزش و پرورش کرمان اجرای این طرح ۲۸۹۱ دانش‌آموز را در مناطق جنوبی کرمان تحت پوشش قرار می‌دهد و به مدرسه بازمی‌گرداند.

گودرز شاهمرادی و رسول پاپایی مدیران کل آموزش از راه دور و شوراهای آموزش و پرورش ، میراحمدی مدیر موسسه خیریه دارالاکرام از تهران در این مراسم شرکت داشتند. احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش کرمان، سید مصطفی آیت‌اللهی موسوی، معاون عمرانی استاندار، روسای آموزش و پرورش هفت شهر جنوبی استان کرمان و فرمانداران این شهرها از استان کرمان در این برنامه حضور یافتند.

طرح آشتی با آموزش یکی از بسته‌های تحولی است که دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مناطق روستایی و دورافتاده را با کمک فناوری نوین و مشارکت خیرین و شوراهای آموزش و پرورش با کلاس‌های اقماری و آموزش‌های آنلاین تحت پوشش آموزش و پرورش قرار می‌دهد.هزینه‌های مادی اجرای طرح در جنوب کرمان را موسسه خیریه دارالاکرام تقبل کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی