English

دیدار رئیس شورای عالی استان‌ها با سید عباس صالحی

رئیس شورای عالی استان‌ها در دیدار با سید عباس صالحی گفت: اگر مدیریت یکپارچه شهری اجرایی شود شاهد تقویت دولت محلی و مجلس محلی در کشور خواهیم بود.

دیدار رئیس شورای عالی استان‌ها با سید عباس صالحی

به گزارش خبرگزاری موج، صبح امروز علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها با سید عباس صالحی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و در راستای نقش شوراها در ارتقا فرهنگ عمومی به گفت و گو پرداخت.

در ابتدای این دیدار علیرضا احمدی، رئیس شورای عالی استان‌ها به جایگاه والای این نهاد عمومی اشاره کرد و گفت: ۱۲۵ هزار ۹۹۲ نفر در سراسر کشور در شوراهای شهر و روستا به عنوان معتمدین مردم انتخاب شدند و وظیفه خدمات رسانی به مردم را دارند که عصاره این‌تعداد ۷۵ نفر عضو شورای عالی استان ها هستند که تصمیم گیری های کلان در حوزه مدیریت شهرها و روستاها را انجام می دهند.

وی ادامه داد: شورای عالی استان‌ها در کنار مجلس و دولت می تواند خدمات رسانی مطلوبی را به مردم داشته باشد که تاکنون نیز دستاوردهای خوبی در حوزه شهر و روستاها به ثمر رسانده است.

احمدی بیان داشت: شورای عالی استان ها مصوباتی در حوزه های مدیریت شهری و روستایی دارد و عمده مصوبات شورای عالی استان ها به تصویب وزارت کشور نیز می رسد و پس از آن قابلیت قانونی و اجرایی دارد.

رئیس شورای عالی استان‌ها بیان داشت: شورای عالی استان ها تنها نهادی است که می تواند طرح به مجلس ارائه و آن طرح را با رای نمایندگان تبدیل به قانون کند ولی متاسفانه در مدت اخیر به شورای عالی استان ها تشریفاتی نگاه شده است.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی استان‌ها ترکیبی از دولت ‌و مجلس است گفت: شورای عالی استان‌ها هم قابلیت اجرایی به واسطه شهرداری ها و دهیاری ها دارد و هم شبه تقنینی براساس قانون محسوب می شود.

رئیس شورای عالی استان ها به اجرای طرح مدیریت یکپارچه شهری اشاره کرد و گفت: اگر مدیریت یکپارچه شهری اجرایی شود شاهد تقویت دولت محلی و مجلس محلی در کشور خواهیم بود.همه ما موظف هستیم براساس دستورات مقام معظم رهبری نسبت به حل مشکلات معیشتی مردم اقدام کنیم.

وی به راه اندازی سامانه یکپارچه ثبت تخلفات و گزارشات مردمی اشاره کرد و گفت: بزودی این سامانه در سراسر کشور راه اندازی می شود و می تواند از تخلفات احتمالی در حوزه شهری و روستایی پیشگیری کند.

**جایگاه شورای عالی استان ها بسیار مهم و تاثیرگذار است

در ادامه سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: جایگاه شورای عالی استان ها بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: شورای عالی استان ها در چند ماه اخیر بیشتر ظهور و بروز داشته است و در دوره های قبلی ما اطلاع چندانی از عملکرد شورای عالی استان ها نداشته ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: با توضیحات ارائه شده در خصوص وضعیت شورای عالی استان‌ها مشخص شد که این نهاد قدرت قابل توجهی دارد و می تواند در کنار دولت باشد و خدمات مطلوب تری را به مردم ارائه کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی