English

گزارش موج درباره توئیت جنجالی یکی از نزدیکان رییس جمهور:

اشتباه لوپی یا تعمدی خاموش؟!

توئیت معاون اسبق رییس جمهور که به مناسبت روز جهانی خانواده زده بود باعث شد تا واکنش ها به آن تا به امروز هم ادامه داشته باشد. واکنش هایی که به موجی اجتماعی بدل شده و این سوال را تداعی می کند که آیا این توئیت تنها یک اشتباه سهوی یا به قول عامه، لوپی بوده یا واقعا شیطنتی بوده برای ترویج فساد و همجنسگرایی؟

اشتباه لوپی یا تعمدی خاموش؟!

به گزارش خبرگزاری موج؛ چندی قبل شهیندخت مولاوردی در کانال تلگرامی خود به مناسبت روز جهانی خانواده مطلبی را منتشر کرد  که در آن از تصاویری استفاده شده بود که برخی از منتقدان وی، از آن با عنوان " اشکال انحرافی و مذموم خانواده های همجنس‌ گرای ۲ زن و یک فرزند و دو مرد و یک فرزند" یاد می کردند. این پست زمانی به جنجالی رسانه ای بدل شد که کانالی تلگرامی موسوم به«رزنانس!» با انتشار آن مدعی شد که معاون اسبق رییس جمهور ایران به دنبال تبلیغ همجنسگرایی است. مولاوردی که پیش از این هم چندین بار به خاطر اظهار نظرها و توئیت هایش با واکنش های تند و تیزی مواجه شده بود؛ پس از حذف این پست در یادداشتی با عنوان «یک توضیح» نوشت:اواخر شب و در عالم خواب و بیداری!، به مناسبت ۱۵مه روز جهانی خانواده پستی به نقل از کانالی دیگر بدون دقت و تامل در تصویر بکار رفته و با توجه به کپشن آن که بر شعار امسال این روز و بر اهمیت سرمایه‌گذاری در سیاست‌های اجتماعی برای حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر در بحران‌ها تاکید دارد در کانالم کار شده بود.

سحرگاهان یکی از دوستان با پیامی فورواردی از کانالی موسوم به«رزنانس!» متوجهم کرد که از این پست به «تبلیغ همجنسگرایی در کانال شهیندخت مولاوردی» تعبیر شده است که برای رفع این سوءتفاهم و برای این‌که برخی بیش از این عِرض خود نبرند و زحمت ما ندارند، بلافاصله اقدام به حذف این پست از کانال شد.

جالب اینکه بدون اثبات قصد تبلیغ و سو نیت یا همان عنصر معنوی جرم برادران و خواهرانی که ماشاالله شبانه‌روزی مشغول کارند، نیمه شبان در محکمه‌ای صحرایی حکم هم صادر کرده‌ و با علم غیبی که دارند از پرونده‌های دیگر هم پرده‌برداری می‌کنند!

اما این پایان ماجرا نبود. این توئیت باعث شد تا ملاوردی به شدت به دردسر بیافتاد و با موجی از هجمه های سنگین و بعضا تند و تیز مواجه شود. واکنش هایی که شاید یکی از شاخص ترین آنها، توئیت علی‌رضا زاکانی چهره شناخته شده سیاسی اصولگرا در بود که  آن را سقوط اخلاقی یا فقدان فهم حداقلی از خانواده دانسته و نوشت: «۱۵ مه #روز_جهانی_خانواده مقدمه‌ای شد که خانم ملاوردی مشاور آقای #روحانی با اعلام تغییر ساختار خانواده عکسی با دو نماد همجنس‌بازی را بعنوان ساختارهای متفاوت خانواده منتشر نماید. این سقوط اخلاقی یا فقدان فهم حداقلی از خانواده می‌بایست از سوی آقای روحانی محکوم شود.»

همانطور که پیش بینی می شد ملاوردی هم که ید طولایی در پاسخگویی به منتقدانش دارد، در جوابی تند و تیز تر خطاب به زاکانی در توئیتی نوشت: «آقای دکتر زاکانی اول به خودتان زحمت بدهید توضیحی که پس از حذف این پست منتشر شده را مطالعه کنید بعد حکم صادر کنید! از شما بعید است.»

ولی باز هم پرونده این توئیت جنجالی در همین جا بسته نشد. چرا که به اعتقاد خیلی ها یکی از اتهامات وی که منجر به صدور کیفرخواست علیه اش شده بود؛ ریشه در انتشار همین توئیت داشته است. به گفته یکی از خبرگزاری ها  در ۲۳ تیرماه «شهیندخت مولاوردی» معاون  سابق رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با شکایت دستگاه امنیتی و انتظامی کشور با سه عنوان اتهامی در دادسرای فرهنگ و رسانه مجرم شناخته شد و کیفرخواست نامبرده صادر و جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

بنا بر خبر این رسانه، مولاوردی در دادستانی با اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی(ماده 500)، تشویق به فساد و فحشا و فراهم نمودن موجبات آن(ماده 639) و در اختیار قرار دادن اطلاعات و اسناد طبقه بندی شده با هدف بر هم زدن امنیت کشور(ماده 505 قانون مجازات اسلامی) مجرم شناخته شد. این خبرگزاری همچنین مدعی شد که مجازات مرتکبین جرائم مندرج در مواد 505 و 639 قانون مجازات اسلامی تا 10 سال حبس در نظر گرفته شده است.

این خبر اما به شدت باعث عصبانیت شهیندخت مولاوردی شد بطوریکه  معاون سابق رئیس‌جمهوری ایران در امور زنان را دست به قلم کرد تا در نامه‌ای سرگشاده به رئیس قوه قضاییه، شیوه اطلاع‌رسانی درباره پرونده قضایی خود را «غلط» و اسباب «تاسف» عنوان کند.

مولاوردی در این نامه که همان روز یعنی دوشنبه ۲۳ تیر در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، نوشت که با «تماس‌های مکرر خبرنگاران» متوجه شده «رسانه‌هایی خاص» از صدور کیفرخواست علیه وی خبرداده‌اند، "بدون آنکه قبلا کیفرخواست به متهم ابلاغ شده باشد".

وی سپس افزود: «به عنوان یک حقوق خوان متعجب و متاسفم از این‌ شیوه‌های غلطی که می‌رود تا به رویه و قاعده تبدیل شود.»

پیام پشت پیام

با این وجود واکنش های بعدی ملاوردی نشان داد که خبر منتشر شده در مورد حکم وی درست بوده است؛ چرا که وی به این نامه و اظهار نظرها هم بسنده نکرد و در یک رشته توییت سه قسمتی، در همان روز صدور حکمش نوشت: چه کسی باور می کند تصویرگرافیکی محذوف در پست کانال تلگرامیم که به مناسبت روز جهانی خانواده کار شده بود و فقط 6 نفر بازدید کننده داشت؛ مصداق "تشویق به فساد " شناخته شود؟ 

وی ادامه داد: چه کسی پاسخگوی تعارض ها و تناقض هایی است که با دیدن این خبر در ذهن جوانانمان جوانه می زند، از یک طرف انفجار تبلیغات برای ترویج عفاف و حجاب این روزها و از آن طرف مقام مسئولی که با پوشش چادر متهم به تشویق به فساد و فحشا می شود؟ کدام را باور کنند؟!

معاون سابق رییس جمهور در قسمت سوم این توئیت نیز نوشت:پناه برخدا از چشمی که سوزن را در انبار کاه می بیند و سحرگاهان یک تصویر محذوف  را با شش بازدیدکننده شکار می کند و بر آن اتهام تشویق به فساد و فحشا بار می کند، اما در روز روشن برگم شدن اشتران با بارها دم فرو می بندد! آیا اشاعه دهندگان آن و خموشان این، مصداق بارز این اتهام نیستند؟ 

همانطور که پیش بینی می شد این توئیت هم با واکنش های تند و تیزی از سوی کاربران فضای مجازی همراه بود. به عنوان نمونه  یکی از کاربران در فضای مجازی و در پاسخ این توییت ملاوردی نوشته بود: میتونم بپرسم این چیه با 917 بازدید؟! اگر ترویج فساد و همج....یی نیست پس چیه؟

با این حال، این آخرین نامه ملاوردی به رییس قوه قضاییه نبوده و به نظر هم نمی رسد که باشد چرا که چند روز بعد از نامه اول وی در کانال تلگرامی خود در مطلبی با عنوان " آقای رئیسی از ما که گذشت..." نوشت : امروز بشدت درگیر و دار پیدا کردن داروی مادرم بودم که بواسطه تحریم‌ها مدتی است نایاب شده و ناگهان با پیام‌ها و تماس‌های مکرر خبرنگاران متوجه شدم رسانه‌هایی خاص پایکوبان و شادان خبر از صدور کیفرخواستی توسط دادسرای فرهنگ و رسانه داده اند، بدون آنکه قبلا کیفرخواست به متهم ابلاغ شده باشد!به عنوان یک حقوق خوان متعجب و متاسفم از این شیوه‌های غلطی که می‌رود تا به رویه و قاعده تبدیل شود!کجای دنیا با متهم چنین می‌کنند؟ و کجای قانون اساسی و قوانین آیین دادرسی کیفری و مدنی ما چنین اجازه‌ای را می‌دهند که کانال‌های زرد و اقماری وابسته و منتسب به یک نهاد نظامی قبل از متهم به محتویات پرونده‌هایی که ساخته و پرداخته شده و سپس به مفاد کیفرخواست دسترسی داشته و اقدام به خبرسازی و نشر آن کنند؟!آقای رییسی! در اثنای بازپرسی‌ها در دادسرای فرهنگ و رسانه به شما پیام دادم که آیا در جریانید در این دادسرا چه می‌گذرد و ر‌ویه‌های سابق کماکان ادامه حیات می‌دهد؟! و هنوز جولانگاه چه کسانی است؟!

اما ظواهر امر حکایت از آن دارد که این قصه سر دراز دارد و همچنان باید منتظر واکنش رسمی قوه قضاییه بود. چه در مورد حکم ملاوردی و چه در مورد نامه و توئیت های پی در پی وی. واکنشی که می تواند سرآغازی باشد برای به راه افتادن موجی جدید در این زمینه.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی